Klacht: Lawaai van vliegtuigen in Amsterdam Noord

op 14 september 2018 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Geachte mevrouw, meneer, het laatste jaar lijkt het wel of het aantal vliegbewegingen over Amsterdam Noord is toegenomen. Het begint op te vallen dat het ´s avonds ook vaak niet stil meer is en dat af en aan vliegtuigen overkomen. Dit gebeurt ook na 10.00 uur ´s avonds en ik dacht dat er dan uberhaupt niet meer gevlogen mocht worden.

Dit is een moeilijke vraag. Ik denk dat het rechtvaardig zou zijn als het aantal vliegbewegingen verspreid kan worden zodat gemiddeld iedereen evenveel overlast heeft. Ook zou het goed zijn als door omstandigheden meer vliegbewegingen zijn boven een bepaald gebied, dat deze informatie opvraagbaar is via een kaart. Nu is er wel een kaart waar je vliegtuigen op kunt volgen, https:flighttracking.casper.aeroams, maar dat geeft alleen een bevestiging van de actuele vliegbewegingen. Je zou eigenlijk de trajectorien over elkaar heen willen projecteren in een periode van bijv. uur, dag, week etc. om te zien waar het meest gevlogen wordt...

Bedankt voor uw aandacht.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jgsnel