Klacht: Laptop total-loss door opvolging Paradigit instructies bij garantie-afhandeling

op 30 augustus 2018 over Paradigit in de categorie Computerwinkels

Mijn laptop is total-loss door het exact volgen van de instructies van Paradigit bij het afhandelen van een reparatie onder garantie.

Laptop onder garantie ter reparatie aangeboden, voor een klein defect (mousepad zat los).

Conform instructies van Paradigit in originele verpakking (zoals terug-ontvangen van reparatie-centrum na eerdere reparatie) per UPS opgestuurd naar reparatie-centrum.

Laptop bleek bij reparatie-centrum total-loss (waarschijnlijk hard gevallen tijdens transport) en er werd mij een hoge reparatie rekening aangeboden.

Paradigit aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid.

Wel biedt Paradigit aan om kosteloos de total-loss laptop aan mij te retourneren.

Ook geven ze nu aan dat ze vooraf mij verteld hebben dat risico van verzending voor mij is. Dit is mij echter niet verteld..

Ik heb uitvoerig met Paradigit hierover gecommuniceerd, zowel schriftelijk als telefonisch, en heb in alle redelijkheid helaas geen enkele oplossing kunnen bereiken.Vandaar dat ik nu via KLACHT.NL tracht om deze informatie in ieder geval te delen, en hopelijk ook nog tot een oplossing te komen.

Conclusie moet voorlopig helaas zijn: Laptop total loss door 100% opvolgen van de Paradigit instructies pech voor de klant.

Ik wil graag een nieuwe laptop (niet een opgelapt schade-exemplaar) danwel het aankoop bedrag terug - zonder dat ik hiervoor wederom in lange conversaties met de klantenservice terecht kom. Heb hier al te veel tijd aan besteed, ook omdat ik niet begrijp waarom Paradigit dit probleem zo denkt af te kunnen handelen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Paradigit

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Paradigit nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Paradigit in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Paradigit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Paradigit

Heeft op 03 september 2018 om 12:29 geantwoord

Vervelend om te vernemen dat uw toestel schade heeft opgelopen. Helaas hebben wij uw toestel slecht verpakt ontvangen. Het toestel heeft kunnen bewegen in de doos, omdat er weinig opvulmateriaal is gebruikt, ook is er geen omdoos gebruikt. Het reparatiecentrum heeft contact met u opgenomen en u op de hoogte gesteld. De verpakkingsvoorwaarden heeft u op onze website kunnen vinden. De foto's zijn toegevoegd in de bijlage.

Om deze reden kunnen wij helaas niet veel anders voor u betekenen dan de onderstaande opties die aangeboden zijn.

1. Het toestel komt met gerepareerde touchpad en mét niet herstelde aanwezige schades kosteloos retour.
2. Het toestel komt met gerepareerde touchpad en volledig herstelde behuizing retour nadat de prijsopgave betaald is.

Zoals eerder vermeld is het touchpad binnen de garantie gerepareerd. Bij een nieuwe aankoop kunnen wij kijken naar een korting.

Reina
CampusShop Webcare

Heeft op 03 september 2018 om 12:40 geantwoord

Het toestel is volledig verpakt volgens de verzendinstructies van Paradigit, zoals schriftelijk aan mij meegedeeld, in de originele doos zoals retour ontvangen na een eerder reparatie van uw reparatie centrum. Als de instructie van Paradigit niet correct zijn en tot verzendschade lijden bij ruwe behandeling, is dat dan mijn probleem? Omdat ik ook nog software gekocht heb voor deze laptop, die ik niet opnieuw wil gaan betalen voor een andere laptop, zal ik waarschijnlijk toch gaan betalen voor de reparatie, anders is mijn schade nog groter. Dat zal ik dan wel doen onder protest, waarbij ik me mijn rechten voorbehoud.

Alle klachten die gemeld zijn door --anoniem--