Klacht: laptop is gerepareerd maar wordt naar twee weken nog niet terug verstuurd.

op 20 mei 2021 over Paradigit in de categorie Computerwinkels

Mijn laptop van nog geen 5 maanden oud viel uit en wou niet meer starten. Ik heb de laptop retour gestuurd en deze is bij Paradigit.nl ontvangen op 31 maart. Paradigit repareert mijn laptop niet zelf maar laten dit door een ander bedrijf uitvoeren. Dit bedrijf heeft mijn laptop gerepareerd maar bij terugkomst bij Paradigit was wederom de laptop uitgevallen en wou hij weer niet starten.

Vervelend maar uiteraard geen probleem. De laptop is weer naar de service partner gestuurd die de laptop opnieuw gerepareerd hebben. Ik kreeg op mijn account de melding dat de tweede reparatie geslaagd was op vrijdag 7 april dit is nu bijna twee weken geleden en de laptop ligt nu nog steeds bij de service partner.

Ik heb Paradigit hier over gebeld en die had mij beloofd uit te zoeken waar hij bleef en zouden mij hier over mailen. Deze belofte zijn ze niet na gekomen.

Paradigit is mij niet tegemoet gekomen met een leen product of andere compensatie ondanks dat ik heb aan gegeven de laptop nodig te zijn voor mijn werk.

Ook heeft Paradigit mij niet op de hoog te gebracht dat de laptop de eerste keer niet goed was gerepareerd door hun partner. Hier heb ik ze zelf voor moeten bellen.

TLDR: naar bijna twee maanden ligt gerepareerde laptop al twee weken bij reparatie centrum en Paradigit weet mij niet te vertellen waarom het zo lang duurt. Beloftes worden ook niet na gekomen.

Als ik weer een functioneerde laptop heb. Maar het liefst wil ik mijn geld terug zodat ik de laptop elders kan aanschaffen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Paradigit in behandeling genomen

Bericht van Paradigit

1 maand geleden - Beste Bart, Uw toestel zal naar verwachting vandaag retour komen vanuit het reparatiecentrum. Na een controle wordt deze naar u verstuurd. Wij zullen de status in de gaten houden. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Reina van Paradigit.

Reactie van de melder van de klacht bartwev

1 maand geleden - Helaas. wederom is de laptop nog steeds bij het reparatiecentrum. Ik ben inmiddels de beloftes die jullie naar mij maken meer dan zat. Ik probeer nu al bijna tweeënhalf week erachter te komen waarom jullie mijn laptop niet uit het reparatiecentrum terug laten komen terwijl deze op status gerepareerd staat. Vorige week hebben jullie mij beloofd dat ik begin deze week de laptop terug zou hebben maar het is inmiddels alweer woensdag. Kan dus alstublieft iemand mij vertellen waarom het zo lang duurt? Wees voor een keer transparant en oprecht naar mij want hier heb ik recht op. Mocht ik de laptop voor vrijdag nog niet in huis hebben ben ik genoodzaakt de verkoopovereenkomst te beëindigen. Ik ga niet ruim 2 maanden wachten op een laptop waarvan hij drie weken onnodig gerepareerd klaar ligt.

Bericht van Paradigit

1 maand geleden - Beste Bart, Dank voor uw bericht. Zojuist hebben wij opnieuw navraag gedaan over de status. Wij verwachten ieder moment een mail hierover. In eerste instantie was de mail per abuis verwijderd om de retourafspraak in te plannen. Na dit ontdekt te hebben heeft mijn collega direct een afspraak ingepland. Helaas is het toestel gisteren niet binnen gekomen en komt vandaag ook niet binnen. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is en wij willen dit graag goed met u oplossen. Zodra er meer duidelijkheid is zal ik u informeren. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Reina van Paradigit.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Paradigit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Paradigit

Heeft op 26 mei 2021 om 14:03 geantwoord

Beste Bart,

Wij hebben zojuist een terugkoppeling gekregen vanuit het reparatiecentrum. Zij hebben aangegeven dat u contact heeft opgenomen met hen en het afleveradres aan heeft laten passen. Hierdoor zal het toestel niet meer retour komen bij ons, maar rechtstreeks bij u.

Wij zullen de accessoires die bij ons zijn retourneren. Voor verdere informatie dient u zelf contact op te nemen met het reparatiecentrum.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Reina van Paradigit.

Heeft op 26 mei 2021 om 16:37 geantwoord

Ik heb het afleveradres niet aangepast dat heeft uw collega gedaan. Hier de email die ik vandaag van hem heb ontvangen:

\"\"\"Het emailadres stond verkeerd (het inplannen van de afspraak stond op onze rma-afdeling, ik heb dit inmiddels veranderd alsook het retouradres aangepast naar dat van u zodat u zo snel mogelijk uw apparaat terug krijgt.\"\"\"

Drie weken lang is mij beloofd dat het snel zou worden opgelost en dat u op de hoogte was waar het probleem zich bevond. Er is niet naar mij gecommuniceerd in deze drie weken.

Ik ben dan ook pas tevreden wanneer ik gecompenseerd wordt voor het onnodig missen van mijn laptop voor deze drie weken.

Ik stel het volgende voor: Ik zie dat de laptop op dit moment bij jullie in de aanbieding is voor 1649,- ik heb er 2200,- voor betaald. Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat ik het verschil van 551,- krijg als compensatie van de door jullie toegegeven fout waardoor ik de laptop 3 weken langer heb moeten missen.

Bericht van Paradigit

1 maand geleden - Beste Bart, Dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat de communicatie niet goed gaat. Vanuit de reparateur hebben wij vernomen dat u de gegevens heeft aan laten passen op dinsdag. De mail die u van mijn collega laat zien is van gisteren. Het adres is in ieder geval op dinsdag aangepast. Zojuist heb ik navraag gedaan over de aflevering van uw systeem. De planner heeft aangegeven dat u telefonisch contact heeft opgenomen dat de planning op maandag staat. Over de compensatie kan ik momenteel geen oordeel geven. Dit kunnen wij bekijken wanneer uw klacht is opgelost. Ticket 154173082 staat momenteel nog open en deze zal ik verder oppakken. Wij ontvangen graag een bericht van u na ontvangst van uw toestel. Met vriendelijke groet, Reina van Paradigit.

Reactie van de melder van de klacht bartwev

1 maand geleden - Ik ben erg blij dat het probleem naar drie weken aan de telefoon hangen eindelijk lijkt te zijn opgelost. Maar dat u aangeeft dat ik contact zou hebben gehad met het reparatiecentrum is een goed voorbeeld van hoe slecht er bij jullie wordt gecommuniceerd. Ik heb geen enkel contact gehad met het reparatiecentrum nog planner. Ik was dan ook niet op de hoogte dat ik de laptop maandag zou ontvangen. Zover ik op de hoogte was zou ik hem donderdag of vrijdag voor 14:00 ontvangen. Aldus u collega van wiens ik de e-mail hier geplaatst heb. De aangepaste adresgegevens moeten daarom dus ook door een andere collega van u zijn doorgevoerd. Ik vind het erg jammer dat u mij nog op dit moment niet kunt vertellen of ik gecompenseert wordt voor de drie weken die ik mijn laptop hebt moeten missen door jullie fout. Ik hoor graag van jullie en zal ook dan laten weten wanneer ik de laptop heb ontvangen. Met vriendelijke groet en tot zover dank voor de hulp, Bart

Alle klachten die gemeld zijn door bartwev