Klacht: Laminaatvloer

op 25 september 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In mei 2016 een nieuwe Tundra laminaat vloer gelegd.
Na een half jaar ontstonden er gebreken aan de vloer.
De gebreken waren dat er op de kopse kanten naden ontstaan en dat er op enkele plaatsen de “messen” (het klik systeem) zelfs breken.

Ikea heeft een expert gestuurd, deze concludeerde dat de vloer goed was gelegd , echter volgens de expert is er in woonkamer en keuken een dubbele ondervloer. Voor wat de keuken betreft klopt dit, ik moest een hoogte verschil overbruggen. Maar voor de woonkamer geld dit absoluut niet. Daarnaast rapporteert de expert wel dat er gebreken in de gang zijn maar de gang heeft de zelfde ondervloer als de woonkamer. Het laminaat is uit de gang is tegelijk gekocht met de rest van de begaande grond en heeft de zelfde artikel / batchnummer
Ikea kijkt alleen naar wat Ikea goed uit komt.
Woonkamer en hal hebben beiden de zelfde gebreken en liggen op de zelfde ondervloer. Waarom erkent Ikea wel de hal als gebrek en de woonkamer niet.
Keuken is inderdaad niet correct.
Daarnaast omdat Ikea al een gebrekkig voorstel had gedaan om alleen de hal gedeeltelijk te vergoeden, was er geen sprake meer van een dialoog.
Ik ben niet akkoord gegaan met dit voorstel omdat een Tundra vloer er voor eenmalig gebruik is. Deze is niet geschikt om te her-leggen.
IKEA doet een gebrekkig voorstel en wil niet luisteren naar andere argumenten omdat er al een voorstel is gedaan doet IKEA geen nieuw voorstel.(letterlijke tekst wat de klantservice vertelde).
Wij hebben geen woongenot met deze vloer.
Natuurlijk is het een goedkopere vloer maar we mogen wel verwachten dat deze vloer minstens 5jaar zonder gebreken ligt. We hadden hiervoor een soortgelijke vloer zelfde kwaliteit/ prijsklasse, deze vloer heeft ruim 8jaar zonder gebreken gelegen, met zelfde soort ondervloer.
Dit verwachten wij ook van de nieuwe vloer.

ALS IKEA de klachten erkent, en de woonkamer en gang geheel vergoed, inclusief plinten en opzetplinten, ca €500,00

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door CorW1