Klacht: Laminaat toplaag beschadigd

op 11 juni 2016 over Praxis in de categorie Bouwmarkten

28-01-2011 hebben mijn ouders laminaat gekocht, de SENCYS SILENZIO 9mm. Dit hebben ze deels gedaan met airmiles.November 2015 de klacht gemeld bij de Praxis in Tilburg (Brakman) dat de toplaag op 2 plekken in de woning weg begint te slijten. Wel te verstaan voor de vaatwasser en bij één plek bij het bankstel.
Pas 28-01-2016 heeft de praxis iemand langsgestuurd om de klacht te beoordelen. Conclusie van de mevrouw die is komen kijken is dat de slijtage vanaf buitenaf is ontstaan, door externe factoren. Lijkt mij logisch, aangezien we niet van onderaf op het laminaat lopen. Punt is echter dat ze 25 jaar garantie geven op het laminaat, vraag me nu dan wel af waarop???? Mijn ouders wonen met z’n 2en en een hond, die NOOIT op de 2 plekken ligt waar de slijtage is,

De Praxis heeft een schitterend voorstel gedaan, als mijn ouders nieuw laminaat kopen willen ze het stukje in de keuken voor de HELFT vergoeden (4,5 m2 !!!). Totaal is er 40 m2 gekocht waarvan ze dus maar 4,5 m2 willen vergoeden. Een voorstel wat echt niet acceptabel is en ook niet te geloven is dat ze dit durven aan te bieden.

Er is verteld dat het laminaat uit de collectie ging, nu is echter verteld dat de leverancier failliet is en hij daar ook niks meer mee kan doen. Er is echter geen koopovereenkomst gesloten met de fabrikant maar met Praxis.

Het hele voorstel was door een medewerker gedaan van de verkoopvloer. De bedrijfsleider die dit voorstel heeft gedaan heeft nog nooit zijn gezicht laten zien, wat mijn inziens bij echte klachten wel hoort te gebeuren.

Dat er een acceptabel voorstel wordt gedaan en de klacht niet op deze manier wordt afgewimpeld.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Praxis

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Praxis nog niet in behandeling is genomen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Praxis in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Praxis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Praxis

Heeft op 14 juni 2016 om 14:34 geantwoord

Goedemiddag heer Ijpelaar,

Dank voor uw bericht aan Praxis.
WIj hebben de melding direct doorgestuurd naar de betreffende winkel.(winkelmanager) Zodra wij een terugkoppeling hebben ontvangen,dan laat ik het u direct weten.
Mocht u nog vragen hebben,dan vernemen wij dit uiteraard graag.
Astrid Verkaik
Teamleidster Praxis klantenservice
De Entree 500
Amsterdam ZO
Telefoonnummer : 020-3983478

Heeft op 21 september 2016 om 10:08 geantwoord

Er is gewoon helemaal geen oplossing geboden. Makkelijk om de klacht dan af te sluiten.

Alle klachten die gemeld zijn door IJpelaar1983