Klacht: Laminaat met gebreken door nalatigheid tijdens het leggen

op 06 november 2016 over Behangparadijs John van Zweden in de categorie Interieurbedrijven

Produkt:
Op 12 april 2013 heb ik na uiteenzetting van onze persoonlijke situatie en wensen in Behangparadijs John van Zweden op advies van uw medewerker het laminaat Kronoklik Castello 8793 bij u aangekocht. Omdat u, na het (zonder kennisgeving) niet verschijnen op de afgesproken dag om de vloer te komen leggen aangaf dit laminaat niet meer te kunnen leveren, hebben wij, wederom op uw advies, gekozen voor het alternatief laminaat Kronoklik Stoneline 8458. Ook op dit gekozen laminaat bood u 20 jaar tot zelfs levenslange garantie.

Situatie:
Het laminaat is tegen ons voorstel in, op een vloer van ± 45m² met veel hoeken en muren, in één stuk gelegd zonder onderbreking middels een dorpel/strip. Vertrouwende op de deskundigheid van uw medewerkers hebben wij daarmee ingestemd. Echter, na een jaar of twee kwam op een aantal plaatsen over de gehele vloer het laminaat ietwat omhoog, ontstonden kieren en lieten slordig geplaatste plinten los. Hierop wij gedurende 2015 meermaals met uw onderneming contact hebben gezocht in de hoop een passende oplossing te worden aangeboden. Omdat wij geen enkele medewerking van uw medewerkers kregen en de vloer steeds meer mankementen ging vertonen, hebben wij u uiteindelijk op 15 maart 2016 per email benaderd.

U gaf aan niets van eerdere contacten af te weten en stuurde een medewerker om onze vloer te komen bekijken. Na dit bezoek heeft deze medewerker een vertegenwoordiger van dit laminaat langs gestuurd om rapport op te laten maken.
Omdat we op het moment dat deze vertegenwoordiger bij ons langs kwam inmiddels een dik jaar verder zijn, is het aannemelijk dat tijdens het gebruikelijke onderhoud van de vloer vocht door de kieren in en onder de vloer is getrokken.
De vertegenwoordiger heeft tijdens zijn bezoek een aantal plinten op verschillende plaatsen los getrokken om eronder te kunnen kijken en heeft geconstateerd dat de vloer te strak tegen de muur aan is gelegd. De vertegenwoordiger heeft ons toegezegd bij Behangparadijs John van Zweden na te zullen gaan of voor het leggen van de vloer de vochtigheid is gemeten en wat daar de waarden van zijn geweest.
Tevens gaf deze man aan het opmerkelijk te vinden dat de vloer in één stuk is gelegd.

De klacht zou door de vertegenwoordiger ongegrond verklaard zijn. Echter, ons wordt geweigerd het rapport in te zien omdat we daar volgens u geen recht op hebben.

Naar eigen zeggen was u desondanks bereid de plinten en beschadigde vloerdelen uit coulance te laten vervangen. Met de grote kans op kleurverschil zullen wij volgens u genoegen moeten nemen.

Op 3 juni 2016 heeft u voor de eerste keer medewerkers bij ons thuis laten komen om de vloer te laten repareren. Echter, deze medewerkers hadden verkeerde plinten en geen laminaat bij zich.

Op 7 oktober 2016 heeft u, nadat wij meermaals contact met u hebben opgenomen, voor de tweede keer medewerkers bij ons thuis laten komen om de vloer te laten repareren. Echter, dit keer kwamen zij, nadat het merendeel van de plinten door hen zijn verwijderd en één aluminium strip/dorpel te hebben geplaatst, erachter dat zij geen plinten en het verkeerde laminaat bij zich hadden.

Na dit tweede bezoek heeft u aangegeven uw handen er vanaf te halen en uw verantwoordelijkheid niet meer te zullen nemen.
Resultaat van uw “coulance” is dat onze vloer steeds verder beschadigd raakt en wij sinds het tweede bezoek zonder plinten zitten.

Vele contacten, zowel per email als telefonisch, zijn door ons bewaard gebleven en kunnen als bewijsvoering aangedragen worden.

Klachten:
1. Wij zijn tijdens de vele telefonische contacten door de eigenaar Kai van Zweden en voormalig eigenaar John van Zweden zeer onbeschoft behandeld en uitgemaakt voor “zieligerds” en “leugenaars”.
2. Wij zitten nog altijd met een beschadigde vloer.
3. Behangparadijs John van Zweden weigert de door hun verwijderde plinten terug te plaatsen om verdere beschadiging van het laminaat zo veel mogelijk te beperken.
4. Behangparadijs John van Zweden weigert verantwoordelijkheid te nemen en mij onder garantie schadeloos te stellen.

Ik verwacht van Behangparadijs John van Zweden excuses en vervanging van de gehele vloer inclusief bijpassende plinten. Indien deze vloer niet meer leverbaar is, verwacht ik een volledige schadeloosstelling.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Behangparadijs John van Zweden over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Behangparadijs John van Zweden in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Blanky

8 maanden geleden - Helaas begint John van Zweden me nu ook privé te benaderen met onprofessioneel gedrag.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Behangparadijs John van Zweden een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Behangparadijs John van Zweden

Heeft op 10 november 2016 om 11:57 geantwoord

Waar haalt U deze idioterie vandaan ??? Niemand van mijn bedrijf neemt contact met U op. Klacht loopt dus laat ons verder met rust aub. John van Zweden. Geen tijd voor dergelijke onzin. Wij hebben een brief geschreven waar alles duidelijk instaat. Verder willen wij geen contact meer ! ! ! !

Bericht van Behangparadijs John van Zweden

1 maand geleden - Intussen heeft de geschillencommissie een uitspraak in deze gedaan, en zoals verwacht troffen wij geen blaam. Wij hebben alsnog plinten opnieuw TERUG geplaatst. Klacht was dus inderdaad een vochtprobleem bij klant zelf. Helaas wordt dan sociale media ingeschakeld i.p.v. eerst bij zichzelf te rade te gaan.

Alle klachten die gemeld zijn door Blanky