Klacht: Laminaat Decomode King Size Monaco

Mick1994 op 26 april 2020 over Praxis in de categorie Bouwmarkten

In januari 2019 circa 80m2 van dit laminaat gelegd in onze woning. Besloten om de vloer zelf te leggen, want had dit al wel eens vaker gedaan. Het was toen al een frustratie om deze vloer er netjes in te krijgen. De kopse kanten sluiten zeer slecht op elkaar aan.
Eerst geprobeerd lange banen te maken en daarna de vloer aan de lange zijde in elkaar te schuiven. Zelfs met z’n 3-en (dan heb ik het over een lengte van 9 meter) niet te doen. Het valt zo uit elkaar. Dus uiteindelijk toch plank voor plank erin gelegd. Sommige stukken gaan helemaal niet in elkaar. Een enkeling past soms wel in 1 keer, hoe dan?? Niet normaal dat er zoveel krachtgeweld voor nodig is om deze vloer in elkaar te krijgen. Aanslaan met een klosje is normaal, maar niet de klosjes kapot slaan om die vloer erin te krijgen. Uiteindelijk nog hulp gehad van een vakman maar die had geen goed woord over voor deze ‘bouwmarkt troep’.
Nu nog geen anderhalf jaar later spijt van deze vloer wordt steeds groter. Het lijkt wel of steeds meer korte zijden open gaan of vooral ongelijk gaan staan. Ja er is ondertussen al wel eens gezogen en gedwijld, zou moeten kunnen toch? Toch aan de regels gehouden: laten acclimatiseren, 1cm van de muur gelegd. Voldoende ruimte om te werken. Inmiddels 1 ruimte opnieuw gelegd. Nieuw pak aangeschaft maar toch weer dezelfde frustratie. Korte zijdes gaan zeer slecht in elkaar.
Kosten van de vloer lopen nog altijd op. Resultaat blijft slecht. We zullen het maar moeten accepteren. Toch evengoed bij elkaar een hoop geld betaald voor deze bouwmarkt troep, had gehoop dat het toch wel 5-10 jaar mee zou gaan.

Tevreden wordt ik niet meer. Ik ga geen cent extra meer aan deze vloer uitgeven, we zullen het er mee moeten doen. Geld terug, en dan? Zit ik nog tegen deze vloer aan te kijken.
Ik hoop vooral anderen te behouden voor het kopen van deze vloer, aangezien het op de eigen site van praxis niet mogelijk is om een beoordeling te schrijven.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Praxis

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Praxis nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mick1994