Klacht: Lachende Tweede Vakantieveilingen

op 20 januari 2014 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Ik heb twee keer geboden op kaartjes voor een feest. Een keer 1 euro en een keer 2 euro. Beide keren overboden. Daarna ontvang ik ineens een email dat ik Lachende Tweede ben geworden en voor 3 euro meer dan de hoogste bieder alsnog naar het feest kan. Het hoogste bod van deze veiling was 18 euro! Terwijl de kaarten normaal gesproken rond de 10 weggaan. Waarom zou ik kiezen voor de optie Lachende Tweede bij deze veiling? Ik heb volgens Vakantieveilingen ‘per ongeluk’ op de knop gedrukt. Ik kan niet bewijzen dat ik niet op de knop heb gedrukt ook al wist ik niet eens van het bestaan af. Ik vind het belachelijk dat deze keuze automatisch wordt geaccepteerd bij een muisklik. Dit zal zeker vaker fout gaan.Aangezien het feest op een bepaalde datum is (zoals overigens met veel wat bij vakantieveilingen wordt aangeboden), kan ik niet annuleren. Ik vind dit heel erg vervelend en vind het een schande voor de organisatie dat zij zo omgaan met biedingen.

Logischer lijkt mij, zeker bij een dergelijke 'wordt lachende tweede'optie, dat op het moment dat je hierop klikt je naar een ander scherm wordt gestuurd voor bevestiging: Weet u zeker dat u Lachende Tweede wilt worden.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Bericht van Vakantieveilingen.nl

3 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Vriendelijk bedankt voor uw bericht. U heeft in dit geval niet een veiling gewonnen, maar gekozen om ´Lachende Tweede´ te zijn. Bij speciaal geselecteerde veilingen kan eenieder die op deze veilingen mee bied Lachende Tweede worden. Iedereen die mee heeft geboden krijgt een melding te zien. Die melding blijft maximaal één minuut in beeld. U dient het aanbod te accepteren, alvorens de veiling aan u toegewezen wordt. U kunt deze pop-up ook wegklikken, dan is er verder niets aan de hand. Wie het eerst reageert, krijgt de veiling. U betaalt dan de prijs van het winnende bod + €3. De betaling en afhandeling is verder hetzelfde als bij een standaardveiling. Het annuleren van een arrangement met een vaste datum is helaas niet mogelijk. De tickets die u gewonnen heeft zijn ter waarde van totaal €40,-. U heeft de kaarten alsnog met korting kunnen krijgen. Wanneer u zelf geen gebruik wilt maken van uw gewonnen veiling, dan kunt u deze eventueel cadeau doen aan bijvoorbeeld familie of vrienden. Het spijt ons dat wij u hierin niet tegemoet kunnen komen. Met vriendelijke groet, Susan – Vakantieveilingen.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 21 januari 2014 om 21:09 geantwoord