Klacht: Lachende tweede – nou het lachen staat mij niet nader

op 06 september 2018 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Vandaag geboden op vakantieveilingen.
112 euro had ik geboden, helaas overboden, echter leek het dat ik alsnog de prijs kon winnen (naar mijn idee wellicht dat de winnaar geannuleerd had of wat dan ook). Het ging allemaal té snel en er was verder geen informatie te lezen. Ik klikte de knop aan met het idee nog een bod te kunnen doen.
Schrik ik ervan dat ik ineens lachende tweede ben geworden met een bod van 120 euro die ik helemaal niet geboden heb! Waar ook nog eens extra “lachende tweede” administratie kosten bovenop de gewone administratie kosten komen. Nou ik kan u verzekeren dat ik helemaal niet aan het lachen ben.

Ik wil dan ook dat deze “gewonnen veiling” geannuleerd wordt..
Echter vind ik het wel heel onduidelijk bij jullie op de website.
Er staat een kopje “ jouw bod is exclusief € 5,- administratiekosten. Als je wint, ben je verplicht te betalen.”
Maar er staat ook een kopje in de tekst: “ let op als je niet binnen 5 dagen betaald wordt de veiling geannuleerd en kun je geen gebruik maken van het arrangement.”

Het lijkt mij dan niet meer als normaal dat ik kan annuleren aangezien ik totaal in een val van jullie bent gelopen. Dit was niet het bod dat ik heb besloten te bieden maar wat jullie ingeven in de hoop meer geld te kunnen opstrijken. Ontzettend misleidend!
Wil je toch een lachende tweede actie erin zetten dan zou je het netjes doen om personen minimaal twee keer te l moeten klikken, waarbij je bij de eerste klik, de prijs krijgt te zien en alsnog akkoord kan gaan of weigeren! Ik wist niet beter dat het om mijn bod ging van 112! Ineens wordt ik verplicht om 128 euro af te tikken terwijl ik nooit dat bod heb ingegeven!

Als deze “gewonnen” (lees in je schoot geworpen) veiling wordt geannuleerd!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vakantieveilingen.nl nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 09 september 2018 om 12:13 geantwoord

Hi Kelly,

Geen paniek in dit geval. Voor de veilingen van Walibi Fright Nights gelden er namelijk iets andere voorwaarden dan normaal. Wat in de veilingtekst staat klopt ook. Als je niet binnen 5 dagen betaalt, wordt de veiling automatisch geannuleerd en kun je geen gebruikmaken van het arrangement. Je kan er dus voor kiezen om niet te betalen, maar dan zal je natuurlijk ook geen tickets ontvangen. Hier komen verder geen extra kosten bij kijken of iets dergelijks. Ik hoop dat ik je vraag zo heb kunnen beantwoorden :-)

Groetjes,

Ruby Webcare VV

Alle klachten die gemeld zijn door Kelsooo