Klacht: Labbekakkers firma

op 06 juli 2017 over ARL Loodgieters in de categorie Loodgieters

Gebeld voor lekkage spoedreparatie waterleiding. 2 medewerkers meldden zich om 20.30 uur. Aangegeven dat de lekkage onder of tussen de vloer zat. Het waren overduidelijk geen loodgieters en er werd geen enkele actie ondernomen e.e.a. te gaan repareren. Dus bijna 90 Euro armer en het probleem was niet verholpen. Later de gemaakte foto van de lekkage netjes opgevraagd zonder enige reactie.

Direct daarna ARL gebeld waar een vriendelijke dame aangaf dat dit niet kon en dat de uitvoerder mij dezelfde avond nog terug zou bellen. Niet gebeurd natuurlijk. Met mevrouw uiteindelijk afgesproken dat de volgende dag een echte loodgieter alsnog langs kon komen voor reparatie aangezien ik de hoofdkraan gesloten moest houden dus in het hele huis geen water.

De volgende morgen weer gebeld en gevraagd naar zowel de uitvoerder en wanneer ik de loodgieter kon verwachten. De uitvoerder was net in vergadering en de loodgieter zou tussen 12.00 uur en 14.00 uur langskomen. Aan mevrouw nog aangegeven dat de totale werkzaamheden voor 1 man ca. 1 uur zouden bedragen.

Om 17.00 uur, ja hoor, de loodgieter. Niet 1 maar 2 man. Door mij de werkzaamheden uitgelegd t.w. een nieuw gat boren in de vloer en een leidinkje van net een meter aankoppelen op het bestaande leidingwerk. Te gebruiken materiaal 4 snelkoppelingen en 1,5 meter koper 15mm.

Het resultaat. voor deze werkzaamheden bijna 600 Euro aftikken. 50 Euro ex btw voor 4 snelkoppelingen en 1,5m koper 15 Euro ex btw voor het gebruik van een boormachine en 4 uur arbeidsloon a 88 Euro ex btw. Een werkje van ca. 1 uur werd dus uitgesmeerd naar 4 uur. Herkenbaar uit andere klachten is dat de heren b.v. rustig buiten een sigaretje gingen roken en een beetje in de bus rommelden. Dat voor 88 Euro ex btw. De heren hadden heel goed door dat ik door aanwezige familie niet in kon grijpen. De uit te voeren werkzaamheden waren in de kruipruimte net naast het kruipluik dus er was zelfs geen ruimte dat een 2e man werkzaamheden uit kon voeren

Met 2 uur arbeid zou ik kunnen leven maar omdat ik vooraf duidelijk heb aangegeven dat 1 man voldoende was voor de reparatie vind ik dat de 2e man niet in rekening gebracht kan worden.. En niet tegen geen hulpmonteurs tarief maar ook nog voor 88 Euro ex BTW. Bovendien dat ik de gemaakte foto ontvang van de lekkage.

Alle klachten die gemeld zijn door joop E