Klacht: Laatste wekenmaanden meer overlast laagvliegende vliegtuigen

op 11 september 2018 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Het valt mij op dat er in de afgelopen wekenmaanden aanzienlijk meer vliegtuigen laag over de stad heen vliegen richting Schiphol. Op sommige dagen elke 1 à 2 minuten wel een vliegtuig en daarnaast ook extreem laag. Ik woon in de Hoofddorppleinbuurt en ik begin me er steeds meer aan te storen: het leidt af overdag en ze vliegen tot redelijk laat in de avond door, wat in slaap komen ook niet bevorderd. Hoe kan het dat deze vliegroute de laatste tijd zoveel meer gebruikt wordt?

Wanneer het mij duidelijk is wanneer welke landingsbaan gebruikt wordt en waarom deze aanvliegroute in de afgelopen tijd zoveel meer in gebruik is dan voorheen. Ook zou het al een grote verbetering zijn wanneer de vliegtuigen niet al erg vroeg (ca. 6 uur 's ochtends) en niet tot heel laat (ca. half 11) boven de stad vliegen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mshennekam