Klacht: Laag vliegengeluidsoverlast

op 28 maart 2020 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Vrijdagmiddag om 15.03u. kwam vlucht KL686 (PH-BFS) uit Mexico-stad zo laag over onze woning in Aalsmeer-Dorp dat ik in eerste instantie dacht dat er een vliegtuig vlakbij zou neerstorten. Ik heb mijn hele leven zowel in Amstelveen als in Kudelstaart onder de aanvliegroutes gewoond en ik werk regelmatig op Schiphol maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het vliegtuig (747-400) kwam net zo laag over als wanneer je op de Kruisweg een toestel ziet landen op de Kaagbaan. Via de site van Flightradar heb ik uitgezocht dat het toestel op 800 voet hoogte (ongeveer 270 meter) bij ons is overgekomen. Dat is vier keer de spanwijdte van het toestel!
Ik ben zelf dus best wat gewend maar mijn gezinsleden werden ernstig verontrust door het toenemende lawaai, je hoort een vliegtuig dichterbij komen maar je ziet niet waar en hoe het vliegt, dat is geen normaal aanvlieggeluid. Daar zijn wij allemaal aan gewend.

Ik zou willen weten wat de reden was van de bemanning om zo laag over Aalsmeer te vliegen, het laatste deel van hun route was ook al erg ongebruikelijk, namelijk op 800 voet dwars over Schiphol.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door frequentflyer