Klacht: Prijsstelling niet in verhouding

JackSnijders op 16 maart 2013 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn klacht is dat ik moet betalen voor dingen waar ik niet om vraag.
Ik ging naar Kwik-fit in Sittard voor de reparatie/vervanging van een kapotte slang van de hydraulische koppeling.
Ik schrok al van de prijs, want die slang alleen al kostte 70 euro.Ik zelf dacht rond de 40 euro. Maar daarbij werd er ook nog motorolie bijgevuld voor 12,50 euro. Daar vroeg ik niet om, omdat ik thuis zelf olie heb om bij te vullen.
Dat is nog niet alles. Er werd ook nog remolie vervangen voor 44 euro. Dat heeft toch niets met de koppeling te maken. Ze zoeken gewoon naar iets om te rekening op te drijven. De remmen had ik pas geleden al laten repareren door kwik fit. Daarbij is de remolie ook al vervangen.
Je voelt je gewoon afgezet worden. Je gaat er met een slecht gevoel weg. Je hebt er geen controle over en dat weten ze gewoon.

Gewenste Oplossing:

Dat je een faire prijs krijgt. Ik weet ze willen iets verdienen.
Maar het moet wel eerlijk blijven. Hier wordt gewoon gezocht om de prijs op te drijven voor dingen die niet nodig zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kwik-Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kwik-Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kwik-Fit

Heeft op 02 april 2013 om 10:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben uw klacht gelezen en besproken met ons filiaal in Sittard. Tot onze spijt is de factuur niet duidelijk toegelicht. Hierbij ontvangt u alsnog de uitleg.

De kosten die op de factuur vermeld staan voor de slang zijn inclusief montage. Dit kan dus afwijken van de kosten die u elders heeft zien staan voor de losse slang.
De hydraulische koppeling werkt met remvloeistof. Vanwege lekkage was het reservoir leeg. De kosten die vermeld staan, zijn voor het verversen en ontluchten van de koppelingsvloeistof.

Daarnaast is er telefonisch vermeld dat er te weinig olie in de motor zat, de Filiaalmanager heeft gevraagd of hij dit mocht bijvullen. Mogelijk was u niet op de hoogte dat wij daarvoor kosten in rekening brengen. Wij bieden daarvoor onze excuses aan.

Als u nog vragen heeft, kunt u altijd langs het filiaal rijden voor een extra toelichting. De Filiaalmanager staat u graag tewoord.

Met vriendelijke groet,

Kwik-Fit Nederland B.V.
Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door