Klacht: grote beurt ramp

rottoaua74 op 29 januari 2013 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Op 17 januari 2013 heb ik de auto gebracht naar Kwikfit voor een grote beurt . Daar werd mij geadviseerd om direct de auto APK te laten keuren. De auto APK liep tot en met april. Ik ben hiermee akkoord gegaan. Vervolgens werd ik opgebeld met het verhaal dat een sensor ergens bij de uitlaat defect was en daardoor zou de auto veel benzine gebruiken. Ik ging ook akkoord met deze vervanging van (160 euro extra). Na het ophalen van de auto kwam ik er al snel achter dat de auto blijft haperen. En in stationair blijft de toerentalmeter schommelen. Ik ben vervolgens op 24 januari terug gegaan, vanwege ontevredenheid. werd gezegd dat een medewerker een rondje ermee had gereden en er niks aan de hand was. Toen ben ik zelf een rondje gaan rijden en de klachten waren er nog steeds. Ik ben direct terug gegaan naar de garage en nadat de werknemer van KwikFit (M. Yakici) ook had geconstateerd en toe had gegeven dat de auto nog steeds hapert, mocht ik de auto zaterdag terugbrengen.
Zaterdag 26 januari werd ik wederom gebeld met de melding dat het probleem bij een sensor lag, die de druk bij de motor regelt. Er werd aangegeven dat het vervangen moest worden met bijbehorende kosten 75.50 euro. Ik ging hier ook mee akkoord. Dus ik ben de auto weer gaan ophalen. Bij het wegrijden ben ik erachter gekomen dat de auto hetzelfde was gebleven, het haperde nog steeds en de toerental schommelde ook nog. Gelijk gebeld om dat door te geven, mocht direct terug komen toen werd de oude sensor teruggeplaatst(in 1 minuut). Hierbij werd aangegeven dat ik verder maar naar de Opel dealer terug moest gaan. Omdat ik gepint had, kon ik mijn geld ook niet direct terugkrijgen(75,50euro). Ik hoop dan ook dat ik gewoon mijn geld terug krijg.Ik heb het gevoel dat ik hier word opgelicht en ik ben dan ook zeer ontevreden over de behandeling. Voor de grote beurt had de auto geen enkele probleem met haperen.

apk

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kwik-Fit in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kwik-Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kwik-Fit

Heeft op 04 maart 2013 om 12:03 geantwoord

Naar aanleiding van deze klacht heeft de Filiaalmanager contact opgenomen met de klant.

Nadat de sensor was vervangen is de foutcode niet teruggekeerdl Omdat de motor nog steeds niet mooi liep, is besloten de oude sensor terug te plaatsen. Meneer heeft het bedrag van €75,00 inmiddels ook van ons ontvangen.

Kwik-Fit Nederland B.V.
Webcare Team

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Kwik-Fit beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door