Klacht: Geen afdeling klanteservice, maar klantenafscheping

Hablo op 06 september 2021 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 2 juli 2021 heb ik mijn auto bij Kwik Fit Den Bosch Rietveldenweg gebracht voor een beurt en APK.
Eind van de ochtend werd ik gebeld dat de achterlichtenunit links defect was en een nieuwe 214 euro ging kosten. Dit terwijl bij Peugeot deze origineel 134 euro kost.

Ik heb andere lampen geregeld en deze bleken volgens KwikFit ook niet goed.

Tijdens het laatste telefoongesprek en tijdens het ophalen van de auto vertelde een Kwikfitter dat ik de auto gratis kon laten herkeuren, echter dat dit in een ander filiaal moest omdat hun APK keurmeester op vakantie ging.Ook werd mij meermaals gezegd dat ik niet meer met de auto mocht rijden. (terwijl dit volgens RDW wel mag) Ik moest eerst naar Rietveldenweg bellen en zij zouden dan een afspraak voor mij maken.

Wederom andere nieuwe lampen besteld en op 8 juli eerst naar de Rietveldenweg gebeld. Nu moest ik ineens zelf een een nieuwe afspraak maken op de andere locatie in Den Bosch.

Ik kreeg een invaller (vestigingsmanager Veghel) aan de lijn en deze plande mij in op 9 juli 9.00 uur.

Op 9 juli stond ik in het andere filiaal en daar bleek geen afspraak in de agenda te staan. De invaller had hem in de verkeerde week gepland.

Ze gingen toch proberen om de auto dezelfde dag nog te keuren. Ik werd weggebracht maar moest zelf maar oplossen hoe ik terug kwam.

De auto was goedgekeurd ondanks dat deze lampen geen reflectors heeft.

Bij het ophalen kreeg ik te horen dat ik de keuring opnieuw moest betalen.

Hieronder de reactie van KwikFit, welke blindvaart op reactie eigen mensen en wijst naar website.
Totaal geen begrip, of eventueel sorry zeggen.

en dan hebben ze nog de Slogan: service waar je blij van wordt!

Geachte heer Jongstra,

Ik zou het fijn vinden dat u:

A) op alle vragen antwoord geeft
B) de gegeven informatie ook goed leest (ik heb u gebeld n.a.v. uw mail en ben niet teruggebeld)
C) alleen klakkeloos uitgaat wat het filiaal tegen u zegt en niet wat een klant zegt. Daardoor geeft u waarschijnlijk ook geen antwoord op bepaalde vragen.
D) Volgens de RDW had ik namelijk nog wel met mijn auto mogen rijden.

image

Maar ik weet nu al dat ik toch weer wordt afgescheept, dus wend ik mij maar tot het internet en social media.

Wellicht had een beetje begrip mij hiervan weerhouden, maar blijkbaar is KwikFit niet in staat om zich in een klant in te leven.

Met vriendelijk groet,

Een EX-klant

PS: ik wens per onmiddellijk ingang uit jullie systeem te worden gehaald.

From: Fred Jongstra van Kwik-Fit
Sent: Thursday, July 22, 2021 2:37 PM
To: [email protected]
Subject: Betr: Re: Naar aanleiding van uw klacht melding: [KL-49368]

Geachte heer de Blom,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik heb uw vragen voorgelegd aan onze vestiging en zij geven het volgende aan:

Bij al onze klanten wordt aangeven dat als de reparatie niet bij ons plaats vind dat er betaald moet worden voor een nieuwe keuring. Een herkeuring bestaat namelijk niet in de ogen van het RDW. Die geven aan dat zodra de auto de garage heeft verlaten, dan dient de A.P.K. opnieuw worden gedaan. Dit is dan ook de reden dat KwikFit deze keuring weer in rekening brengt. Bij reparatie door KwikFit verlaat de auto de garage niet en dus zijn er dan ook geen kosten aan de keuring verbonden.
Wij hebben de klant aangeven dat de spelregels zijn volgens de RDW bij afkeur van de auto. Dit staat ook duidelijk vermeld op de website van het RDW.
In totaal was er 1 lamp afkeur en de andere was geen afkeur. Dit heeft te maken met het percentage licht uitstraal. Bij 1 lamp was dit onvoldoende en daarom afkeur, bij de andere was dit nog goed.
Wij kunnen niet de prijzen van andere garage bijhouden. De prijs voor een lamp wordt centraal bepaald. Daarnaast zijn onze prijzen altijd inclusief montage. Ik heb geen weet of dit ook geld voor andere garages.
U bent niet terug gebeld met de reden dat ik heb besloten u een mail te sturen. Daarom heeft u geen telefoontje van mij gehad.

Gelet op alles is het dus juist dat u opnieuw heeft betaald voor de nieuwe A.P.K. Onze vestigingen geven duidelijk aan dat er door niemand is beloofd dat de nieuwe A.P.K. gratis zou zijn. KwikFit zal daarom ook niet de kosten voor de nieuwe A.P.K. aan u vergoeden.

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Fred Jongstra
Afdeling Klantenservice

KwikFit Nederland B.V.
Postbus 458
3840 AL Harderwijk
T: 0341 474 777
F: 0341 474 758
I: www.kwikfit.nl
E: [email protected]

Service waar je blij van wordt!

This email may contain confidential/privileged information and is for the use by the addressee only. If you are not the addressee please notify the sender by return email and delete this message from your computer. Do not copy or deliver this email to anyone else.

[email protected] zei op 19-07-2021 11:52:

Geachte heer Jongstra,
Ik vind het ongelofelijk dat je als klant niet gehoord wordt en eigenlijk dus voor leugenaar wordt uitgemaakt.
Ook vind ik het ronduit belachelijk dat ik niet wordt teruggebeld.
Was dit nu echt een mail van de Klantenservice of was deze van de afdeling klantenafscheping?
Tijdens het ophalen van mijn auto na de eerste keuring is mij verteld (volgens mij door Chris) dat de auto gratis werd herkeurd indien dit binnen 2 weken gebeurde.
Aangezien de APK keurmeester van de locatie Rietveldenweg met vakantie ging, moest dit op de andere locatie in Den Bosch.
Ik moest dan met de Rietveldenweg bellen en zij zouden dan de afspraak maken op de andere locatie.
Toen ik voor de herkeuring naar de Rietveldenweg belde, werd er tegen mij gezegd dat ik rechtstreeks moest bellen.
Dit heb ik gedaan en de afspraak stond voor 9 juli 2021 om 9.00 uur.
Op 9 juli op de locatie aangekomen, bleek ik geen afspraak te hebben. Degene die mij bij het maken van de afspraak had geholpen (werkte normaal in Veghel) had de afspraak op 16 juli gezet.
Uiteindelijk zou hij toch die dag gekeurd worden en werd ik door de vestigingsleider van Veghel naar huis gebracht. (Hoe ik terug moest komen was blijkbaar mijn probleem)
Toen ik mijn auto kwam ophalen bleek dat ik ineens moest betalen.
Nu wordt er ineens naar jullie regels verwezen en blijk ik dus een leugenaar.
Ik blijf toch ook nog met de volgende vragen zitten:
– Waarom wordt er bij het ophalen niet meteen gezegd dat de herkeuring geld kost?????
– Waarom mocht ik niet meer met de auto rijden terwijl de oude APK nog tot 01-08-2021 liep?????
– Waarom kreeg ik alleen te horen dat de linker achterlicht (2 leds van 6 kapot) moest worden vervangen, terwijl bij de rechter ook 1 led (van 6) kapot was?????
– Waarom kost het vervangen van 1 lamp bij jullie 214 euro en bij Peugeot 134 euro (bij enkele dealers nagevraagd) ?????
– Waarom moest ik eerst de Rietvelden bellen voor de herkeuring (en binnen 2 weken) Als het mij toch geld had gekost?????
– Waarom wordt ik niet teruggebeld????? (13/7 om 11:07 heb ik gebeld, maar was u volgens de dame net in een meeting)
Ik ben benieuwd of uw reactie (als lid van de klantenservice) de slogan van uw mail: Service waar je blij van wordt! ook waar maakt.
Met vriendelijk groet,
Hans de Blom
06-31746318
From: Fred Jongstra van Kwik-Fit
Sent: Tuesday, July 13, 2021 10:50 AM
To: [email protected]
Subject: Naar aanleiding van uw klacht melding: [KL-49368] Geachte heer de Blom,

Naar aanleiding van uw klacht melding omtrent de A.P.K. het volgende:

Op 2 juli had u een A.P.K. voor uw auto, voorzien van kenteken 4-KVK-05. Helaas is hierbij de auto afgekeurd op de verlichting.
Onze vestiging heeft u een voorstel gedaan om de verlichting te vervangen, echter bent u hier niet mee akkoord gegaan. Het ophalen van een andere unit heeft ook niet geholpen en de auto bleef afgekeurd. U heeft de auto vervolgens meegenomen en heeft zelf gezorgd voor nieuwe verlichting. Op 9 juli heeft u op een andere vestiging de auto opnieuw aangeboden voor A.P.K. De genoemde herkeuring bestaat niet volgens het RDW. Alle auto’s die de garage hebben verlaten, dienen namelijk daarna wederom te worden gecontroleerd op de punten van de A.P.K.

Bij KwikFit het is zo dat als een klant de reparatie aan de auto zelf uitvoert er dient te worden betaald voor de nieuwe A.P.K. Dit wordt ook vermeld op onze website. Onze vestiging waar u de eerste keer bent geweest voor de A.P.K. geeft bij ons aan dat er niet is gesproken of het feit dat de nieuwe A.P.K. kosteloos zou zijn. Dit komt ook door het feit dat de nieuwe A.P.K. op een andere vestiging moest worden gedaan in verband met vakantie van de keurmeester.

Gelet op bovenstaande zal KwikFit uw verzoek tot terug gave van de kosten voor de 2de A.P.K. niet vergoeden.

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Fred Jongstra
Afdeling Klantenservice

KwikFit Nederland B.V.
Postbus 458
3840 AL Harderwijk
T: 0341 474 777
F: 0341 474 758
I: www.kwikfit.nl
E: [email protected]

Service waar je blij van wordt!

This email may contain confidential/privileged information and is for the use by the addressee only. If you are not the addressee please notify the sender by return email and delete this message from your computer. Do not copy or deliver this email to anyone else.

Gewenste Oplossing:

Dat er een keer naar een klant wordt geluisterd en dat je doet wat je zegt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwik-Fit

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwik-Fit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hablo