Klacht: Reisbrochure Kuoni volledig misleidend

op 21 mei 2013 over kuoni in de categorie klachtmelden

December 2012 hebben wij een reis naar Cuba gemaakt, (Cuba ‘Off the Road)

Wij zijn zeer ontevreden over de geboekte reis van Kuoni Nederland. Wij hebben deze klacht aangekaart bij Kuoni, maar helaas wordt er door hen niet serieus op ingegaan. Het heeft hen 4 maanden geduurd om een kleine reactie hierop te versturen.

Een brochure maakt dingen altijd wat mooier dan dat ze zijn, maar Kuoni maakt het wel heel bont. We verwachtten een hoop avontuur, en dit was de voornaamste reden om deze reis te boeken. Helaas kwamen we bedrogen uit.

Wij zouden de reis ‘Cuba off the road’ dan ook zeker afraden, omdat:

1. Wij verwachtten een spannende reistocht, aangezien de brochure van Kuoni spreekt van een ‘Off the road’ avontuur.

‘Tijdens deze autoreis in een voertuig met vierwielaandrijving wordt, letterlijk, zoveel mogelijk ‘off the road’ gereden. Daarnaast staat er in deze brochure een Suzuki 4×4 afgebeeld, die door een diepe modderige plas water offroad rijdt. Dit was voor ons een argument om juist deze reis te boeken. Helaas hebben we meer dan 1000 KM gereden op verharde wegen. Van enig avontuur was niet te spreken, de tocht had makkelijk met normale auto’s gemaakt kunnen worden.

2. De omschrijving spreekt enkele keren over overnachtingen in de steden. Helaas hebben we geen een keer in de steden geslapen, en vond onze overnachting altijd plaats buiten de steden.

3. Kuoni over de accommodatie: Rancho, ‘finca’ of klein eenvoudig hotel. Klinkt avontuurlijk. Helaas was het dat niet, we sliepen altijd in grote hotels, waar alles op en aan zat. We wilden juist het avontuur en charme beleven van eenvoudige slaapplekken, maar helaas.

Dus voor ons nooit meer Kuoni.

Reisbeschrijving wordt herzien + in te vullen door Kuoni

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over kuoni

Alle klachten die gemeld zijn door VanSteek