Klacht: Kruipruimte zichtbaar vanaf de woning

op 26 april 2021 over Ymere in de categorie Woningcorporaties

De kruipruimte is niet afgesloten van de woning. Hierdoor staat het in directe verbinding met de woning. De geur die ermee gemoeid gaat en ook de tocht waar we al jaren last van hebben. Ik vind 2 weken wachten voordat er een monteur langskomt te lang. Deze zal het ook niet direct kunnen repareren, want hij zal alleen de klacht opnemen. Hierdoor zullen wij langer dan 2/3 weken in een rioollucht moeten wonen.
Er word hier niet voldaan aan bouwbesluit. Hierin staat dat de kruipruimte afgesloten moet zijn van de woning.
We zullen kijken of we hier juridische stappen kunnen ondernemen.

Als dit probleem binnen 1/2 dagen opgelost word

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ymere over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ymere in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ymere een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ymere

Heeft op 26 april 2021 om 14:07 geantwoord

Beste meneer Jnaid,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u last heeft van een rioollucht vanuit de kruipruimte. Ik zie dat mijn collega een afspraak heeft ingepland voor 11 mei.

Ik adviseer u echter om hiervoor de Riool Reiniging Service te bellen
Zij zijn bereikbaar via het telefoonnummer: 088-0301313. Zij kunnen op korte termijn langs komen ter beoordeling. De kosten hiervoor vallen onder het abonnement dat u heeft afgesloten via Ymere.

Ineke Benjamins
Medewerker Klantcontact

Vragen?
T 088 0008 900
WhatsApp 06 13 22 12 20
www.ymere.nl
Open: maandag t/m vrijdag 08.30 -17.00 uur

Bericht van Ymere

2 maanden geleden - Beste meneer Jnaid, Bedankt voor uw reactie. U vraagt of wij sneller kunnen langskomen dan 11 mei. Helaas mag ik de reparatie niet eerder inplannen. De reparatie valt niet onder spoed. Een rioollucht vanuit de kruipruimte is wel degelijk een reden om de RRS in te schakelen. Er hoort namelijk een rioollucht vanuit de kruipruimte vrij te komen. Ik adviseer u om hen toch te bellen zodat u niet tot 11 mei in een rioollucht zit. Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is. Met vriendelijke groet, Ineke Benjamins Medewerker Klantcontact Vragen? T 088 0008 900 WhatsApp 06 13 22 12 20 www.ymere.nl Open: maandag t/m vrijdag 08.30 -17.00 uur

Heeft op 11 juni 2021 om 10:14 geantwoord

De monteur was van mening dat de 'vloer' die erin zat niet van Ymere is, de woning is zo opgeleverd aan mij. Dus dit valt wel onder Ymere. Het probleem is zeker niet opgelost

Bericht van Ymere

1 maand geleden - Beste meneer Jnaid, Bedankt voor uw reactie. Ik snap dat dit heel vervelend is. Helaas kan ik u geen ander antwoord geven dan de monteur. Als u last blijft houden van een rioollucht raad ik u aan om contact met de RRS op te nemen. Zij zijn bereikbaar via het telefoonnummer: 088-0301313. Met vriendelijke groet, Helen Medewerker Klantcontact Vragen? T 088 000 89 00 WhatsApp 06 13 22 12 20 www.ymere.nl maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur

Alle klachten die gemeld zijn door Akramjnaid