Klacht: kredietwaardigheid niet op naam maar op adres

op 18 mei 2016 over Focum Commerce B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Heb via “vereniging eigen huis” meegedaan aan collectieve inkoop energie. E-On kwam voor mij als beste uit de bus. Wat schetst mijn verbazing als ik enkele dagen nadat ik mij heb ingeschreven bij E-On, ik een brief van hun ontvang met de mededeling dat ik een bedrag vooruit moet betalen van € 800,=. Ik zou niet kredietwaardig zijn.
Ik heb bij Focum informatie ingewonnen en die kijken dus alleen naar het ADRES en niet naar de naam van de persoon die op dat adres woont. Mijn zoon stond op dit adres ingeschreven en had schulden en dat betekend dan dus dat ik niet kredietwaardig ben.

Probeer die mensen van Focum aan hun verstand te brengen dat een adres "niets" is.
Een huis dat dus al zes keer van eigenaar verwisseld is en ooit een eigenaar gehad heeft die niet kredietwaardig was, heeft dus als nieuwe eigenaar gewoon een probleem.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Focum Commerce B.V.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Focum Commerce B.V. nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Paul van der Donck