Klacht: Kosten bij herroeping/retourzending

op 03 oktober 2016 over Parship in de categorie Datingsites

In overleg met mijn rechtsbijstandsverzekering Arag, besluit ik hier mijn klacht te delen.

Op 27 september 2016 besluit ik een premium lidmaatschap af te nemen, ook vanwege het gegeven deze te kunnen herroepen binnen 14 dagen indien het niks voor mij is. De dag daarna bedenk ik mij al en beroep me op mijn herroepingsrecht. De 36,90 zou terug gestort moeten worden. Echter komt Parship met een onderbouwing over waardecompensatie en deze betaald dient te worden voor het persoonlijkheidsrapport. Zij willen mij wel tegemoet komen maar zullen nog wel een bedrag van 27,60 in rekening brengen. Let wel een persoonlijkheidsrapport die gewoon digitaal in elkaar geknutseld is, want daar is natuurlijk geen medewerker van Parship aan te pas gekomen! Een persoonlijkheidsrapport die daarom ook naar mijn weten nergens op gebaseerd is, na het invullen van een aantal vragen. Ik snap dat Parship kosten in rekening brengt voor geleverde diensten, echter vind ik dit wel erg kort door de bocht. Daarnaast wordt er ook onvoldoende uitleg gegeven bij het aangaan van een membership over deze zogenaamde waardecompensatie, en berekening voor eventuele kosten ook al beroep je je op je heroepingssrecht. Kortom ik ben hier absoluut niet blij mee, 65,20 voor werkelijk waar helemaal niks!

Graag zie ik een redelijke berekening voor de kosten, en geen 65,20 in rekening te brengen. Deze kosten zijn naar mijn inziens veel te hoog.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parship over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 04 oktober 2016 om 09:45 geantwoord

Geachte nd82,

De prijs van de waardecompensatie wordt tijdens de bestelprocedure aangekondigd, waarbij is aangegeven dat de prijs van het persoonlijkheidsrapport uitgangspunt is bij de berekening. De persoonlijkheidstest wordt door ons team van psychologen permanent aangepast aan de nieuwste maatschappelijke ontwikkelingen.
Wij kunnen niet afzien van de waardecompensatie.

Met vriendelijke groeten,
Nico Teeuwen
PARSHIP WebCare

Heeft op 04 oktober 2016 om 18:38 geantwoord

Geachte meneer Teeuwen,

Jullie antwoord is geen oplossing voor mijn klacht. Nogmaals de prijs van de waardecompensatie komt nergens terug in de bestelprocedure, anders had ik überhaupt nooit bij jullie iets besteld! Ook heb ik hier al meerdere klachten over gezien. En dan te zeggen dat de persoonlijkheidstest continue wordt aangepast, is ook geen antwoord op mijn vraag daar er dus geen medewerker met mij persoonlijk iets besproken heeft. Een paar vragen invullen geeft naar mijn inziens geen beeld van mijn persoonlijkheid.

Nogmaals ik zie graag een redelijke berekening van jullie waardecompensatie, dat houdt in dat het bedrag wat jullie nog willen incasseren eur 27,60 NIET in rekening mag worden gebracht. De 36,90 die jullie al van mij hebben vind ik al een belachelijk bedrag voor 1,5 dag lidmaatschap en een rapport die nergens op gebaseerd is.
Zoals ik al voorstelde, wat mij betreft houden jullie die 39,90 maar ik ga niet akkoord met het nog te incasseren bedrag.

Graag een reactie uwerzijds.

Bericht van Parship

1 maand geleden - Geachte nd82, Tijdens de bestelprocedure wordt de volgende tekst aangegeven: "PARSHIP behoudt zich in het geval van een herroeping voor, waardecompensatie te vorderen. Daarbij wordt de compensatie berekend op basis van het unieke en gepersonaliseerde persoonlijkheidsrapport. Dit onderdeel van de service blijft immers in uw bezit, ook na herroeping. Hierbij is de waardecompensatie begrensd op maximaal EUR 64,50, zijnde de helft van de kosten van het persoonlijkheidsrapport als onderdeel van het Premium-lidmaatschap." Om uw bestelling af te kunnen sluiten moest u de waardecompensatie accepteren. Wij kunnen niet afzien van de waardecompensatie. Met vriendelijke groeten, Nico Teeuwen PARSIP WebCare

Alle klachten die gemeld zijn door nd82