Klacht: Koop nooit een flexibel ticket bij Supersaver!

op 12 mei 2017 over supersaver.nl in de categorie Online Vliegtickets

Ik had bij Supersaver een retour gekocht voor €756. Omdat ik wist dat ik hem waarschijnlijk zou moeten veranderen had ik er voor €90,75 een flexibel ticket bij gekocht. De voorwaarden hiervoor waren dat ik alleen het prijsverschil (fare difference) zou moeten betalen. Nu wilde ik net mijn terugvlucht omboeken. De site is onoverzichtelijk en kon al niet goed vinden waar ik naar toe moest bellen. De klantenservice gebeld, eerst natuurlijk 20 minuten aan de telefoon gehangen voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Eindelijk iemand gesproken, de klantenservice is volgens mij een Indiaas callcenter. De terugvlucht die ik had gezien was €360, ik had al gedacht dat ik iets bij zou moeten betalen, maar wat bleek: het ‘prijsverschil’ was €327! Naar mijn idee onmogelijk, dat zou betekenen dat mijn huidige terugvlucht €33 zou zijn… Toen ik vroeg hoeveel ik zou moeten betalen als ik ook mijn heenvlucht zou veranderen (duurde telkens heel lang om dat uit te rekenen, snap niet zo goed hoe dat kan als ik de prijzen met een klik op de knop voor mijn neus heb) was het ‘prijsverschil’ €1127!Terwijl precies dezelfde vlucht nieuw €914 kost. Toen ik zei dat dit onmogelijk is en heel absurd, en dat het dan helemaal niet uitmaakt of je een flexibel ticket koopt of niet, kreeg ik het enige antwoord dat hij er niks aan kan doen, het zijn de ‘natural flows’ van de airlines die het bepalen. En of ik het wilde omboeken of niet. Natuurlijk wil ik dat niet, als ik beter een heel nieuw ticket kopen! Het is eigenlijk gewoon oplichterij…

Als ik gewoon kosteloos mijn terugvlucht had kunnen boeken, of zelfs tegen een klein bedrag als resultaat van het prijsverschil, zou ik tevreden zijn. Aangezien ik een visum aan moet vragen en geen tijd heb om te wachten, zal ik waarschijnlijk een nieuw ticket moeten boeken. Ik zou tevreden zijn als Supersaver mijn onkosten kan vergoeden.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over supersaver.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over supersaver.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lizette Mannak