Klacht: Kookplaat kapot

op 10 maart 2017 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Juli 2016 de emerio 2-pits infrarood kookplaat HP-108629 online bij Blokker gekocht na veel rondgekeken te hebben. In oktober barstte de linker knop van onderuit (dus door de hitte). We hebben hier nog mee doorgekookt omdat we geen vervangende kookapparatuur hebben. In januari viel de gehele knop eraf, er was nu alleen nog een een ijzeren pin zichtbaar. Nu ben ik terug naar de winkel gegaan omdat dit toch een product is wat toch wel minstens 2 jaar mee moet gaan, ook qua wettelijke garantie gezien, je verwacht toch dat Blokker degelijke producten verkoopt..
Heb er 2 dagen over gedaan om antwoord te krijgen, en ben 4(!) keer naar de winkel geweest om te vragen of er inmiddels al wat duidelijk was maar nee ze wisten het ook verder niet. Dit is al een enorm slechte zaak dat ze niet gewoon direct antwoord kunnen geven.
Zeggen ze dus dat hier geen garantie op zit, terwijl nergens op de website bij het product, tijdens het bestelproces van het product of op de bon vermelden dat de knoppen niet onder de garantie vallen. Dus ik zeg vreemd geen garantie op zo’n duur apparaat (ja voor een simpele kookplaat vind ik dit een duur apparaat), dan wil ik hem graag gerepareerd hebben. Zegt de verkoopster: Dit kan niet gerepareerd worden door ons. Ik keek haar vol ongeloof en zeg haar: is dit een grap?!? Nee was blijkbaar geen grap.
Dus voor de knappe 4 maand dat ik hem fatsoenlijk gebruikt heb ik even 45 euro neergeteld en kan ik hem heeeeel milieuvriendelijk in de kliko deponeren. Er zit dus GEEN garantie op dit apparaat, Blokker wil gewoon dat je onveilig doorkookt met een kapot apparaat, want dat is het nu geworden omdat je NIET meer kunt zien op welke stand je kookt, plus kun je nu óók niet zien of de plaat wel écht uitstaat. Een product als deze wat niet goed werkt kan gewoon gewonden opleveren, en als je zelfs niet oplet kun je nog een fatale stroomstoot krijgen. Ik vind dit geen fatsoen om zo met de klanten om te gaan om geen service te bieden als korting op een nieuwe plaat, of dat ze een nieuwe knop vergoeden o.i.d. Zij zien zelf bij de klantenservice toch ook dat de kookplaat zelf kapot is gegaan en dat dáárdoor de knop ook oververhit is geraakt. Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant!

Ik wil graag een vervangend product, ik wil graag dat mijn huidige kookplaat wordt gemaakt of ik wil mijn geld terug.

Reactie van de melder van de klacht Eliin

6 maanden geleden - Inmiddels Emerio zelf gebeld en die hebben kostenloos een nieuwe knop opgestuurd. Was dit nou echt zo moeilijk Blokker?

Alle klachten die gemeld zijn door Eliin