Klacht: Koga E NOVA EVO PT met constructiefout en slechte service Koga.

op 15 juli 2021 over Koga in de categorie Fietsmerken

Wij hebben recentelijk 2 bovenstaande elektrische fietsen gekocht.
Een totaal bedrag van Euro 8.500,–.
Helaas functioneert de fietsenstandaard niet goed; gewoon een constructiefout.
Wanneer je de standaard naar beneden doet, wordt deze niet voldoende geborgd nadat het dode punt is bereikt.
Oftewel, de standaard klapt niet voldoende uit, zodat de fiets bij weinig wind of wanneer er iemand tegenaan loopt snel omvalt
Ook als het voorwiel in een kuil staat van ca 2 cm diep, valt de fiets om.
Klacht gedeponeerd bij Koga en nadat ik langere tijd geen respons kreeg, heb ik op een namiddag een mail verstuurd wanneer ik een antwoord kon verwachten.
En tot mijn verbazing kreeg ik ineens de volgende ochtend om 09:00 al een antwoord.
Ze hadden contact opgenomen met de dealer waar we de fietsen gekocht hadden, maar verder geen commentaar gegeven wat er besproken is.
Wij hadden de dealer al laten zien wat we bedoelden, en deze waren het met ons eens dat de standaard zeer kritisch is; zeker in vergelijking met andere fietsen.
Koga meldde verder dat de standaard in orde is en dat er geen andere beschikbaar is voor onze fietsen.
Verder gaven ze aan dat ze nooit klachten hadden gekregen over de standaard; eens moet de eerste zijn.
Ze adviseren tevens de fiets evenredig over beide zijden te beladen; alsof we niet goed zouden weten hoe we een fiets moeten beladen.
Ze hebben duidelijk niet de standaard beoordeeld n.a.v. onze klacht.
Wij hebben Koga schriftelijk aansprakelijk gesteld, voor eventuele schade die kan ontstaan wanneer de fiets omvalt.
Helaas, wat een slechte service en dat bij een fiets van Euro 4.250,–.
Verder zijn we tevreden met de fiets en zeker ook met de dealer die ons probleem wil oplossen.
We verzoeken een ieder die deze fiets bezit, eens kritisch te kijken naar de functie van de standaard en zich bij Koga te beklagen wanneer U ook van mening bent dat de standaard niet functioneert.

Wanneer er een goed functionerende standaard wordt geleverd

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Koga

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Koga nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jaap Weesp