Klacht: koffiecupje jumbo eigen merk (dolce gusto koffiecup)

op 09 november 2017 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Op de verpakking staat dat de cups bij het plastic afval mogen, dit is niet waar.

Afval scheidingswijzer schrijft:

Bewaar gebruikte Nespresso koffiecups en lever ze in voor recycling. Door de koffiedrab in de cupjes kunnen ze niet als PMD gerecycled worden. Koffiecupjes horen bij het restafval. Voor Nespresso koffiecupjes is er een inzamelsysteem. Je kunt ze bij de winkel inleveren of de bezorger van nieuwe cups neemt ze (in een recyclingzakje) mee.

Het is:
Restafval

Restafval wordt in de afvalverbrandingsinstallatie (AVI) verbrand. Verbranden levert energie op die wordt gebruikt om elektriciteit op te wekken of voor stadsverwarming. Soms wordt restafval eerst nog nagescheiden. Stoffen die goekoper kunnen worden verwerkt, zoals zand, glas en metalen worden er dan uitgehaald. Ook verloopt het verbrandingsproces zo beter. Na verbranding worden bruikbare metalen uit de asresten gehaald. De rest wordt deels weer hergebruikt bij de aanleg van wegen.

Verder niets mis met de cups.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sverbree