Klacht: Klaxht over 10-10-20

DamianBeata op 13 oktober 2020 over Walibi Holland in de categorie Attractiepark

WALIBI HOLLAND
T.a.v. Directie
Spijkweg 30
8256 RJ Biddinghuizen

Nijmegen: 13 oktober 2020

Betreft: Officiele klacht situatie 10 oktober – pretpark Walibi
Geachte meneer/mevrouw,
Op 10 oktober j.l. was ik met mijn gezin en familie in het pretpark Walibi. Via deze weg zou ik mijn beklag willen doen over de gang van zaken en een specifiek voorval van deze dag. Wat begon als een gezellig dagje weg eindigde in een groot fiasco, dankzij uw medewerkers en uw beleid.
Laten we beginnen met het feit dat het sowieso erg chaotisch was op 10 oktober, mensen liepen overal door elkaar en de maatregelen die volgens het RIVM gehouden dienen te worden waren moeilijk na te leven.
Het weer speelde ook wel parten, op een bepaald moment in de middag ging dit dan ook fout. Het begon hevig te regenen en mensen begonnen te schuilen voor de regen onder het dak van de Express Attractie. Mensen die zich hieronder schuilhielden, hielden geen afstand tot anderen en niemand had nog oog voor degene naast zich. Tot op een bepaald moment iemand besloot foto’s te maken van de situatie.
Ook wij stonden in deze menigte omdat mijn zoon en 2 neefjes (kinderen van 12, 13 en 14) graag in de attractie wilden, waren wij hier net voordat het begon te regenen. Wij werden daadwerkelijk ingesloten door de menigte mensen om ons heen. Hierbij is het geval dat er 3 uitgangen van het gebouw waren en wij als volwassenen besloten om bij verschillende uitgangen te wachten op de kinderen die daadwerkelijk in de attractie zaten. Zij waren al binnen op het moment dat deze attractie werd gesloten.
Mijn dochter van 14 is op dat moment bij mijn man blijven wachten bij uitgang 1, ik en mijn zus zijn blijven wachten bij uitgang 2. Maar op dat moment besloot de beveiliging dat iedereen het pand moest verlaten vanwege het niet naleven van de regels. In het begin nog vriendelijk, maar deze werden echt agressief. Wij hebben meerdere malen aangegeven dat we aan het wachten waren op de kinderen die daadwerkelijk in de attractie zaten zodat ze ons niet kwijt zouden raken.
Toen mijn man hetzelfde voor de 7e keer aan een andere beveiliger (oude man met bril) heeft proberen uit te leggen werd deze heel agressief en begon in zijn gezicht te schreeuwen, deze man had geen mondkapje of wat dan ook op en hield zich totaal niet aan de 1,5 meter regel, terwijl mijn man juist iedere keer een stapje terug deed en nogmaals, wel boos, aangaf dat ik niet zou vertrekken zonder ons kind en neefjes. Deze man zei dat hij 100 % zeker wist dat er geen enkele gast nog in de attractie zou zitten en hij zei letterlijk dat als mijn man niet naar buiten zou gaan ‘de kracht hem buiten het park zou leiden’, en luisterde totaal niet naar wat wij hem probeerde uit te leggen.
Ikzelf en mijn zus zijn aan de andere kan van de ruimte uit gezet doordat ik er niet zo tegen in durfde te gaan. Uiteindelijk is mijn man boos geworden, hij zou niet weggaan zonder de kinderen. Dit resulteerde in dat hij door 4 beveiligers is opgepakt en van het park af is gezet, letterlijk gegooid. De oude man met bril schreeuwde op het laatste nog dat mijn man zo snel mogelijk zijn auto moest pakken en vertrekken.
Waar deze man totaal geen oog voor heeft gehad, een geen van de beveiligers, is dat mijn dochter daar ondertussen getuige van was en alleen gelaten werd bij de attractie. Ikzelf heb niet doorgehad wat er aan de andere uitgang gebeurde en kwam pas na 15 min tot ontdekking dat mijn man het park af was gegooid. De kinderen zijn daadwerkelijk aan het zoeken geweest naar ons.
Nu moet u toch begrijpen, als ouders zijnde, dat je dit je kinderen niet aan wil doen? Wat zou u doen als u kind nog in de attractie zou zitten? De veiligheid van hen gaat toch boven alles? Dit was de eerste keer dat wij in uw park zijn geweest maar ook zeker de laatste keer. Ik ben tot de dag van vandaag nog steeds ondersteboven van wat er is gebeurd, mijn man is het park af gegooid alsof hij een crimineel is. Ben je crimineel als je op je kinderen wacht? Ik dacht het niet.
Maar ook voor de kinderen is dit echt flinke grote emotionele schade. Ik trof mijn dochter uiteindelijk huilend alleen aan waarbij wel ondertussen mijn zoon en neefjes zich hadden gevoegd. En mijn man was van het park af, wat heeft geleid tot de conclusie dat wij allemaal van het park zijn vertrokken ondanks dat wij nog kaartjes hadden voor de Fright Night en speciale kaartjes met toegang tot verschillende Halloween attracties.
Wij vinden deze actie dan ook onacceptabel, de manier waarop we zijn behandeld, letterlijke pijn van het vastpakken door de beveiligers bij mijn man, terwijl hij totaal geen weerstand heeft geboden en in onze ogen niets anders dan boos is geworden om zijn kinderen te beschermen.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar uw reactie en oplossing.
Damian Dryjanski en Beata Dryjanska
Email:[email protected]
Telefoonnummer:0687749177

10-10-2020

Alle klachten die gemeld zijn door DamianBeata