Klacht: Klantvriendelijkheid & Service

op 25 september 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Geachte,

Op maandag 25 september 2017 was ik in de IKEA Winkel ( namiddag ) in Eindhoven ( Nederland).
Ik wou een product aankopen ( een staande spiegel van 49,95 euro ) en begaf mij naar het zelfbedieningsmagazijn.
Mijn product had volgend nummer 402.949.82 en ik kon het ophalen op stelling 3, vak 44.
Tot mijn verbazing was het niet beschikbaar en ik begaf mij naar een infobalie om mijn beklag te maken omdat ik speciaal van Turnhout kwam en dat is heen en terug met de auto 110 km.
Zij konden enkel zeggen dat het product op 26/09/2017 terug beschikbaar zou zijn.
Ik melde haar dat ik wel voor 110km brandstof had verbruikt voor niets.
Zij zei dat ik mij beklag moest maken bij de klantendienst en dat heb ik ook gedaan.
Om 14u15 kwam ik bij een medewerker terecht die Carla op haar naamkaartje had staan.
Ik vroeg of er geen tegemoetkoming in de brandstof of een korting zou kunnen gegeven worden.
Haar antwoord was zeer duidelijk en ik citeer: ‘ Je zit hier wel bij de IKEA’ mijn verbazing was groot.
Is dit klantvriendelijk? Bovendien kreeg ik nog de opmerking dat ik eerst maar online moet kijken om te zien of het product wel in voorraad was.
Ik was niet op de hoogte dat dit kon.
U zal begrijpen dat mijn humeur beneden het nulpunt was gezakt.
Ik heb nog naar de verantwoordelijke gevraagd maar dit moest ik maar opzoeken ( Niet gevonden trouwens )via de website.
Hopelijk wordt mijn klacht ernstig genomen en kan ik alsnog tot de aankoop overgaan mits een tegemoetkoming ( b.v. brandstofkosten of gratis levering van het product ).

Met vriendelijke groeten,

Walter Hens

Suggestie: Tegemoetkoming in de brandstofkosten ( Afstand heen en terug Turnhout - Eindhoven 110 km )of gratis levering van het product.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Walter Hens