Klacht: Klacht weggedrag chauffeur

op 19 juli 2016 over Boosten Reizen in de categorie Reizen Algemeen

Ik heb op 18 juli 2016 per mail een klacht ingediend over het weggedrag van een chauffeur. Mijn mail luidde als volgt:
Geachte heer, mevrouw,
Ik wil een klacht indienen over de rijstijl van de chauffeur van de bus met kenteken 93-BDL-3 die tussen plm.11.30 en 12.45 uur op de A73 en A2 tussen Venray en Maastricht reed toen ik daar ook reed.
Deze chauffeur seinde en toeterde naar mij toen ik op de linkerbaan met 110km op de autoweg reed. De heer had kennelijk haast. Ik heb hem laten passeren, maar het leek erop dat hij mij niet ‘links kon laten liggen’.
De chauffeur reed constant harder dan de op veel plekken toegestane 100km, iedere keer wisselend van baan. En ik was niet de enige chauffeur waarbij hij toeterde en seinde. En iedere keer wanneer hij mij passeerde gebaarde hij. In de Roertunnel heb ik doodsangst gehad. De bus reed eerder een heel stuk achter mij. Ik hield mij aan de snelheid van 100 km per uur. Bijna aan het eind van de tunnel reed een vrachtwagen voor mij (in de rechterbaan), ik moest terug naar 90km per uur, en met een rot gang van harder dan 100 km reed opeens de bus naast mij. Hij helde zelfs iets naar rechts. Ik kon geen kant uit. Ik heb mij aan de snelheid gehouden, maar wanneer ik de maximale snelheid reed, passeerde hij mij telkens. Ook op de A2 waar de spitsstrook open was en de limiet 100km was, reed hij harder. Vlak voor de afslag Heerlen reed hij al zo’n stuk voor mij dat ik hem niet meer heb gezien.
Ik weet niet of er passagiers in de bus zaten en of een bus harder mag dan 100km. Maar dat nagelaten vind ik het mijn plicht te melden dat deze chauffeur in mijn ogen een gevaar op de weg is. Hij kan dan groter zijn dan menige auto, maar dat geeft hem geen recht om te rijden alsof hij de enige is op de weg.
Mevrouw E.M. Moskie

Ik kreeg dit als antwoord:
Beste heer Moskie,
Allereerst bedankt voor uw reactie omtrent de rijstijl van een van onze chauffeurs, Ik zal de betreffende chauffeur hierover aanspreken.
Ik wil u wel even melden dat al onze touringcars technisch niet in staat zijn om harder als 100 km te rijden daar worden ze elk jaar op gekeurd.
Best regards,
Rudi Boosten
Touringcarbedrijf BOOSTEN
Verlengde Klinkerstraat 34,
www.boostenbus.nl
info@boostenbus.nl

Ik voel mij door het antwoord, ondanks dat de heer Boosten zijn chauffeur hier op gaat aanspreken, niet serieus genomen.
Als eerste de aanhef nl.: de heer terwijl ik duidelijk mevrouw onderaan mijn mail heb staan.
Als tweede voelt het voor mij, met zijn constatering dat zijn bussen niet harder dan 100km kunnen rijden, dat ik een leugenaar zou zijn. Deze chauffeur reed zeer beslist harder dan 100 km.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Boosten Reizen

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Boosten Reizen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Emoskie2