Klacht: Klacht, Reseveringcode : LEUJVX // annuleren

op 26 juni 2016 over World Ticket Center WTC in de categorie Online Vliegtickets

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb na 2 dagen lang bellen en discuteren heb ik een mail naar customer care van WTC gestuurd en daarin mijn klacht uitgebreid beschreven helaas na 5 weken mijn klacht werd keurig afgewezen. Ik vindt dat ik als consument dupe geworden van onjuistheid, De customercare schrijft dat tot eind van het proces wordt verscheiden malen de vertrek data gemeld, in ieder geval dat klopt helemaal niet, anders had ik het gemerkt. Voor een fout binnen enkele minuten moest ik toestemming geven om €414,00 van mijn betaling als annuleringskosten in vermindering te brengen op dat moment ze konden niks voor mij betekenen, ik was machteloos,

zie de onderstaande klacht. Ik ben niet tevreden met het antwoord van customercare en wil dat mijn klacht wordt nog een keer behandeld.

klacht 26 mei:
Afgelopen donderdag 26 mei 2016 heb ik een ticket voor vijf personen vanaf Amsterdam naar Tabriz geboekt met vertrekdatum :
7 Juli 2016 en retour, 17 augustus 2016. nadat ik de reservering definitief had betaald kreeg ik een mail met een bevestiging van mijn boeking maar met verkeerde data’s. Ik had gelijk contact genomen met de WTC klantenservice met mevrouw L. Dinkla en had ik gevraagd waarom mijn data’s anders waren dan dat ik had geboekt. Mevrouw gaf als antwoord: ”dat weet ik niet, maar ik kan hem wel voor je wijzigen maar daar zitten kosten aan” ik vroeg hoeveel dat dan kostte en mevrouw zei ”je moet dan €940,00 bijbetalen”. Ik was verbaasd door haar reactie want ik weet zeker dat ik andere data’s had ingevoerd! ( En hoe wil je vier kinderen meenemen als ze tijdens 2 Juni nog op school zitten?) De andere mogelijkheid was om per persoon €75 te betalen plus eenmalig €39 boekingskosten. Ik zou het betaalde bedrag minus €414 terugkrijgen en daarna weer een nieuwe reis met goede data’s boeken. tien minuten later kreeg ik een mail van mevrouw L.Dinkla :

(Beste meneer Esmaeili,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek betreffende annuleren mail ik u.
Ik heb zojuist uw vlucht geannuleerd.

U zult het bedrag minus onze kosten van 6x 75 EUR en boekingskosten van 39 EUR binnen 5 dagen terug verwachten.)

Als u goed kijkt ziet u een grove fout namelijk: zij had opgeschreven 6x 75 EUR terwijl het 5x 75 EUR moet zijn. Ik heb haar gelijk terug gemaild dat ze een fout had gemaakt en dat ze die moest corrigeren. Behalve dat denk ik persoonlijk (met 100% zekerheid) dat ik echt de goede data’s had ingevuld maar jullie site en jullie medewerkers maken grove en grote fouten met naar aanleiding van de klanten in het nadeel.

Tot heden heb ik mijn geld nog steeds niet ontvangen! En op dit moment zijn de tickets kosten gestegen en de reistijden zijn ook langer geworden naar aanleiding daar van heb ik op dit moment meer dan €1000 verlies dankzij jullie ”klantvriendelijkheid” Hopelijk gaan jullie mijn geleden kosten nog vergoeden.In het geval dat jullie niet eens zijn met mijn voorstel neem ik juridische maatregelen.

H. Esmaeili

als ik mijn betaalde kosten 5x€75,00 terug krijgt, ik weet zeker dat die data had ik nooit als vertrekdata ingevoerd, en die data worden automatisch door de site veranderd of gewijzigd.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar World Ticket Center WTC over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door World Ticket Center WTC in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat World Ticket Center WTC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

World Ticket Center WTC

Heeft op 28 juni 2016 om 13:28 geantwoord

Geachte heer Esmaeili, wij zullen u uitgebreid per e-mail beantwoorden om tot een oplossing te komen. Voor de goede orde willen we u via deze weg melden dat bij reproductie van het boekproces is gebleken dat de reisdata zoals aan u bevestigd, ook zo zijn ingeboekt door u. Tevens willen we u melden dat het restitutiebedrag al op 30 mei is teruggestort op de rekening van de hoofdboeker. Zou u willen controleren of u dit bedrag heeft ontvangen?
Hartelijke groet, WTC.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Hamid Shirpenjeh