Klacht: — KLACHT — Koffer kapot na nalevering en producten weggeggooid door Lufthansa. Ontevreden

op 04 september 2018 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Op 19 juli 2018 vlogen mijn schoonouders met Lufthansa van Amsterdam naar Istanbul. Eenmaal op Istanbul Ataturk gearriveerd, kwam één van de koffers niet op de loopband. Dit werd nagevraagd en het bleek dat de koffer was achtergebleven in Amsterdam. In principe kan dit natuurlijk gebeuren en was dit ook niet erg. Wat wel een beetje minder was is dat mijn schoonvader zelf tijdens zijn vakantie erachteraan moest bellen om telkens een update te krijgen, doordat de koffer na 3 dagen nog steeds niet terecht was.

In de koffer zaten kleding en persoonlijke spullen. Verder waren er ook een aantal voedselwaren, waaronder kaas, worst en smeerkaas voor mijn schoonzusjes. Zij kunnen helaas niet alle soortenmerken producten eten die verkrijgbaar zijn in Turkije. Vandaar dat dit speciaal voor hun werd meegenomen.

Zoals ik al eerder aangaf is het ook niet erg dat het een extra dag of 2 kan duren totdat de koffer terug was, want zo snel bederven de spullen niet. Maar als het langer dan 3 dagen gaat duren wordt het een probleem. In ieder geval was de koffer na de volgende 2 dagen er nog steeds niet.

Na 3 dagen werd mijn schoonvader eindelijk gebeld door de luchthaven om te vermelden dat de koffer door Lufthansa naar Istanbul was gebracht. Maar ook daar moest hij het zelf naartoe gaan om het op te halen. (In zijn vakantie) Eenmaal aangekomen op het vliegveld kreeg hij tot zijn verbazing een volledig in elkaar gedeukte en uit elkaar getrokken koffer terug. De spullen die nog wel aanwezig waren werden doodleuk in een andere tas gestopt en meegegeven. De producten voor mijn schoonzusjes werden, doordat ze logischerwijs bedorven waren, weggegooid. En dan hebben we het nog niet over de stank die aan de kleren zaten door diezelfde bedorven producten.

Ik zou het enigzins nog kunnen begrijpen als de halve wereld was rondgereisd en het echt 2-3 dagen duurde totdat de koffer aan moest komen in het land waar je dan zou zijn. Maar tussen Amsterdam en Istanbul zit ongeveer 3000 km en het duurt voor een vliegtuig 3-4 uur om de afstand af te leggen. Ik kan het gewoon niet begrijpen dat dit 4 dagen moest duren. Naar mijn ervaring tot nu toe duurde het met Turkish Airlines altijd maximaal 2 dagen. Ik heb dit namelijk zelf ook 2 keer meegemaakt, maar het was altijd snel opgelost. Dit is de eerste keer dat ik meemaak dat er mensen uit mijn directe omgeving met Lufthansa vliegen en het gaat gelijk al mis.

Qua naam en omvang van het bedrijf zou je denken dat Lufthansa dit veel beter kan oplossen. Zowel ikzelf als mijn schoonouders zullen wel 3 keer nadenken voordat wij met Lufthansa zullen vliegen. Ik maakte dit jaar ook bijna dezelfde fout om de tickets via Lufthansa te kopen. Gelukkig maar dat ik dit niet deed. Het is niet leuk om bijna een week lang van je vakantie in te leveren aan iets wat eigenlijk een klein probleem is en wat makkelijk opgelost kan worden.

De gedupeerden zijn pas tevreden wanneer zij een vergoeding voor hun spullen krijgen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door k.yavuz