Klacht: Klacht Enexis: Onterechte afsluiting met forse kosten ook al bewijs de tegendeel, Netwerkbeheerder of maffia?

op 02 februari 2014 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Ik en mijn partner hebben samen een kapsalon wat iedere maand net kantjesboord rondkomt en 1 januari 2014 hebben besloten om van energieleverancier te veranderen. Dus hebben we ons aangemeld bij een nieuw leverancier en alles is goed verlopen bewijzen hiervan ook ontvangen. De oude contract verliep op 31 dec 2013.

Plotseling komen er vandaag 2 heren van de Enexis inde kapsalon. Ze geven de personeel aan de meterstanden op te willen meten waarop de personeel de meterkasten aanwijst en verder klanten helpt. Op dat moment zijn er 6 klanten waarvan 3 kleurklanten in de stoel. Zonder aan te geven of te vragen naar de eigenaar word gas en elektriciteit afgesloten met slot en grendel en de heren zijn verdwenen. Verder word er een roze brief achtergelaten met alleen meterstanden en geen verdere informatie?

Personeel belde me geschrokken en hield me op de hoogte. De klanten hun haren zijn verminkt en 1 verbrand. Waarom? de gas is afgesloten dus was geen warm water en knipklanten moesten zonder te wassen weg. Conclusie schade wat moeilijk/nihil goed te maken is met de klanten en kapsalon dicht.

Ik heb direct contact opgenomen met Enexis en aangegeven dat ze fout zitten en gevraagd om een mail adres om alle bewijzen op te sturen.
Waarop Enexis antwoord: In ons systeem is geen leverancier bekend op dit adres. En zei niet wachten op email’s en tegenbewijzen. Maar wanneer ik € 119,- euro voor afsluit en € 119,- euro voor de aansluiting kosten betaal plus 5 tot 10 werkdagen zal wachten voor het maken van een afspraak zal alles goed komen.
En verder prettige dag MENEER opgehangen.

Wat ze niet wisten is dat ik een print screen heb opgevraagd van de nieuwe leverancier waarop duidelijk te zien is dat alles goed en op tijd is geregeld en de fout van Enexis is. De nieuwe energieleverancier stuurde nog extra haar mail verkeer met datum en diverse keren verzoek richting Enexis voor de aanmelding in de landelijk systeem zodat zei 100% niet fout zitten en op tijd hebben gehandeld.
Dit is me nooit overkomen en de medewerkers aan de telefoon begrijpen niet wat voor schade er verricht word. Ik samen met mijn partner hebben alles opgegeven om dit kapsalon te behouden en hebben alles wat de tegendeel bewijst en alsnog moet je betalen niet eerlijk!!

Wat denkt u dat de oplossing hiervoor is? Zonder rekening op te sturen

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

Bericht van Enexis

3 jaren geleden - Ik heb u geprobeerd te bellen. Helaas heb ik u niet bereikt. Graag bespreek ik telefonisch de uitkomst van uw klacht. Ik bel u op dinsdag 4 februari tussen 14.00 - 15.00 uur nogmaals. Stephanie Webcare Enexis

Bericht van Enexis

3 jaren geleden - De door mij geplaatste reactie op uw klacht mag u als niet verzonden beschouwen. Deze reactie is niet voor u bestemd. MIjn excuses voor het ongemak. Mijn collega Erik heeft uw klacht op dit moment in behandeling. Voor de verdere afhandeling van uw klacht verzoek ik u de reactie van mijn collega af te wachten. Stephanie Webcare Enexis

Enexis

Heeft op 14 februari 2014 om 14:04 geantwoord

Ik heb uw klacht telefonisch met u afgehandeld.

Stephanie
Webcare Enexis

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Donmez01