Klacht: Klacht dikte tafelblad

op 05 juli 2012 over Melchior Interieur in de categorie Meubelwinkels

Op 23 maart 2012 hebben wij bij Melchior de eetkamertafel Forrest (ookwel Bas) besteld tezamen met 6 eetkamertafelstoelen.

Omdat de tafel Forrest niet in de winkel in Hoofddorp stond hebben wij, voor het bestellen van de tafel, uitvoerig informatie bij Melchior ingewonnen over de afwerking van het tafelblad. Expliciet hebben wij gevraagd naar de dikte van het tafelblad. Deze informatie had u niet in het informatieboek staan waardoor ter plekke gebeld heeft om de dikte na te vragen.
Na het telefoongesprek gaf Melchior aan dat de dikte van het eiken tafelblad standaard 5 cm bedroeg. Dit heeft een medewerker na het telefoongesprek ook handmatig in het bestelboek erbij geschreven.

Omdat wij de dikte van het blad essentieel vonden voor de uitstraling van de tafel zijn wij op grond van de verstrekte informatie een overeenkomst met Melchior aangegaan voor de tafel Forrest 100 x 200 met een standaard dikte van het tafelblad van 5 cm. Door deze beslissing hebben wij ook de eetkamerstoelen besteld.
Na levering van de tafel op 30 juni 2012 bleek het tafelblad echter een dikte te hebben van 3,2 cm in plaats van de genoemde 5 cm. Een verschil in dikte van -36% ten opzichte van hetgeen wij besteld hebben. Als wij hadden geweten dat de dikte van het tafelblad in werkelijkheid maar 3,2 cm betrof, hadden wij geen overeenkomst gesloten. Wij zijn dus niet goed voorgelicht door de verkoper.

In het telefoongesprek met * d.d. 4 juli 2012 gaf zij aan dat er nooit een telefoongesprek heeft plaatsgevonden over de dikte van het tafelblad en dat zij geen aantekeningen kon terugvinden in het bestelboek. Dit verbaast ons ten zeerste omdat wij hier onze koopbeslissing op gebaseerd hebben. Ze gaf toe dat zij wellicht een fout had gemaakt bij de navraag omdat er een andere tafel in de winkel staat met wel een dikte van 5 cm. Deze tafel was ook voor ons het referentiepunt omdat wij hier het blad zo mooi vonden. * gaf aan dat zij dat uiteraard nooit aan ons zou toegeven en dat het haar woord tegen het onze was.

Een passende oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door marlinn