Klacht: Klacht

op 09 juli 2012 over Proassist in de categorie Verzekering - Zakelijk

Op 24 april 2012 meld ik een defect toestel aan bij KPN. Omdat ik verzekerd ben word het toestel binnen 4 uur opgehaald.
Op 2 mei ontvang ik een mail van Pro Assist waarbij het ontvangst word bevestigd en wordt gemeld dat het toestel aan de reparatieafdeling wordt aangeboden.
Op 7 mei ontvang ik een mail van de reparatieafdeling met een prijsvoorstel, omdat ik verzekerd ben reageer ik hierop en kom tot de conclusie dat de communicatie tussen KPN en Pro Assist niet optimaal is. Bij Pro Assist was niet bekend dat ik verzekerd ben voor het toestel. Op 7 mei ontvang ik een bevestiging dat mij toestel verzekerd is en dat deze alsnog ter reparatie wordt aangeboden.
Omdat mijn toestel opnieuw ter reparatie wordt aangeboden duurt het langer want mijn reparatie komt weer onder op de stapel. Deze volgorde kan niet aangepast worden.
Op 7 juni ontvang ik een mail van Pro Assist waarin wordt aangekondigd dat mijn toestel op 14 juni wordt bezorgd.
Op 14 juni komt de chauffeur van Pro Assist keurig op tijd, maar constateert dat hij een ongerepareerd toestel bij zich heeft. Op de vraag of hij dit gaat oplossen word ik afgescheept met het antwoord, nee mevrouw ik kan dit niet oplossen ik ben alleen chauffeur. Op de vraag of hij dan in ieder geval dit kan melden bij Pro Assist krijg ik te horen dat ik dit zelf moet regelen. De chauffeur vertrekt en neemt het defecte toestel weer mee.
Op 14 juni meld ik telefonisch het voorval bij Pro Assist (Richard afd. Call Center) . Pro Assist bekend dat ze een fout hebben gemaakt en zegt toe dat ze het toestel wederom in reparatie zullen nemen. Op de vraag of dit met spoed geregeld kan worden wordt bevestigd door Riachrad dat dit niet kan, daarvoor moet ik bij de KPN zijn. Ik geef aan bij Richard dat Pro Assist een fout maakt dat het dan niet logisch is dat ik mij eerst moet melden bij KPN. Ik vraag om een leidinggevende. Deze krijg ik niet te spreken. Dan vraag ik om zijn collega Rachella. Deze is in vergadering. Ik vraag Richard hierover een klacht voor mij in te willen dienen. Hierop krijg ik een negatief antwoord, ik vraag heb naar zijn achternaam, deze wil hij niet geven. Ik zeg hem dat ik dan een band opname ga starten van het verdere verloop van het gesprek hierop verbreekt hij de verbinding.
Ik neem contact op met KPN. Medewerkster vind het allemaal heel vervelend en overlegt met Pro Assist. Richard had ook al een melding gedaan bij zijn leidinggevende. Medewerkerster KPN geeft aan niet veel voor mij te kunnen betekenen omdat het echt een Pro Assist probleem is. Ze wil wel samen met mij de klacht op papier zetten en neemt dit samen met mij door. Deze zou ze versturen naar de klachten afdeling. Ze vertelde mij als KPN zelf de klacht in zou dienen zou deze sneller afgehandeld worden. Helaas is door KPN geen actie ondernomen, want de klacht is niet geregistreerd.
14-6 meld ik de klacht zelf bij Pro Assist met de vraag de reparatie en de klacht met spoed te behandelen.
Op 21 juni ontvang ik wederom een registratieformulier met de mededeling van Pro Asssit dat de reparatie in behandeling wordt genomen. Wederom met de mededeling dat het toestel niet verzekerd is.
25 juni bel ik met KPN, Maartje neemt de zaak in behandeling en het blijkt dat ik wel verzekerd ben. Maartje kan mij niet vertellen hoe lang de reparatie nog gaat duren. Ook heeft ze nog geen klacht van mij ontvangen.
Maartje geeft aan dat ik de klacht naar claimservice@proassit.nl moet mailen, deze kan ze dan zelf onderscheppen en in behandeling nemen.
Ik hoop dat ik nu gehoord word en dat KPN en of Pro Assist snel met een oplossing komt.
9 juli gebeld met KPN/Pro Assist om te vragen hoe lang het nog gaat duren voordat het toestel gerepareerd terug komt.
Ook gevraagd dat ik al vaker een klacht heb ingediend maar ook daar nog niets van heb vernomen. Bij navraag blijkt dat de klacht niet door KPN is ontvangen. Klacht opnieuw opgestuurd en heb nu een ontvangstbevestiging ontvangen.
KPN zorgt ervoor dat ik vandaag nog terug gebeld wordt door Pro asssit.
Pro Assist belt, Maartje verteld mij dat ze niet kan aangeven wanneer het toestel gereed is. IK zeg haar dat heb je mij 0p 25-6 ook al verteld. Maar toen heb je voor mij een klacht aangenomen. Hoe staat het daarmee…..! Ook daar heeft ze geen antwoord op. Ik vraag of ik kan worden doorverbonden met iemand die wel beslissingsbevoegd is. Ik wordt doorgeschakeld met Demien, hij is leidinggevende van Maartje. Na 25 minuten telefoneren kom ik tot de eindconclusie dat ook Demien mij niet kan helpen. Het ligt aan de reparatie afdeling. Daar ligt het toestel en niemand bij Pro Assist en KPN kan mij helpen. Iedereen vind het vervelend maar niemand kan iets voor mij doen. Ik kom hier geen steek verder mee. Ik geef aan bij Demien dat ik de ombudsman en Consumentenbond inschakel.

Omdat ik al zo lang moet wachten verwacht ik een tegemoetkoming. Of in de vorm van een nieuw toestel of in de vorm van een schadevergoeding.

Alle klachten die gemeld zijn door selectiepunt