Klacht: Kivik Bank Slechte kwaliteit

op 06 oktober 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wij hebben een paar weken geleden een Kivik bank met chaise longue gekocht bij Ikea. Deze hebben wij thuis laten bezorgen, bezorgkosten waren hiervoor €39,95. Na het in elkaar zetten van de bank bleek dat het rugkussen(deze was vacuüm verpakt, de overige niet) van de chaise longue zachter is dan de overige rugkussens. Omdat deze vacuüm verpakt was dachten we dat deze nog even moest opbollen een paar dagen maar dit gaf geen positief effect, deze bleef zachter dan de overige kussens. Hiermee ben ik weer naar de winkel gegaan, de dame op de banken afdeling wilde niet even meelopen naar een zelfde bank die daar stond en waar hetzelfde euvel aan de hand was om dit te bevestigen. Ik moest maar naar de klantenservice gaan, erg klantonvriendelijk en niet begripvol.
Bij de klantenservice gaven ze aan een nieuw kussen te bestellen, dan moest ik een week later maar terug komen om te kijken of deze wel goed was. Ook dit heb ik gedaan en het nieuwe kussen was zo mogelijk nog zachter dan degene die ik al had. Ook geen goede oplossing dus. Ik kreeg nog wel van de dame van de klantenservice te horen dat ik het dus had kunnen weten omdat het ook zo in de winkel staat. Met andere woorden, IKEA vindt het dus normaal dat zij banken verkopen waarvan het zitcomfort niet op elke plek van de bank hetzelfde is. Toen ik haar om haar persoonlijke mening vroeg of zij zo’n bank wilde hebben met deze afwijking kreeg ze een kleur en moest ze toegeven dat ze dat zelf ook niet zou willen hebben. Ik gaf toen aan dat ik de bank dan niet hoef, daar geeft ik geen €539,- aan uit. Dit kon in de winkel niet geregeld worden, ik moest hiervoor maar bellen met IKEA NL omdat ze dit nu eenmaal binnen IKEA afgesproken hebben. Erg vreemd, waarom kan een winkel waar je iets koopt er niet zelf voor zorgen dat deze producten weer opgehaald worden?
Maar goed, ik heb vanavond gebeld met IKEA, eerst 15 minuten in de wacht gestaan en toen wed zonder pardon de verbinding verbroken(belkosten gemaakt dus zonder iemand gesproken te hebben. Nogmaals gebeld en na 20 minuten eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Met deze persoon afgesproken dat volgende week de bank opgehaald wordt en dat geld terug krijg. Ik moet wel de bank weer uit elkaar halen, hoezen van de kussens afhalen en in plastic zakken doen. Ik zei dat ik dan ook de bezorgkosten van €39,95 terug wilde hebben omdat ik een slecht product gekregen heb en daar niet voor wens te betalen. Hier was geen sprake van omdat je betaald voor een goede levering, dat was gebeurd. Ik heb als het ware twee producten gekocht, een bank en een aflevering, omdat de aflevering goed was kan ik die kosten niet terug krijgen. Ik ben hier erg kwaad over. We hebben niet veel geld te besteden dus €39,95 is voor ons veel geld en IKEA wil dus niet ons tegemoet komen door de bezorgkosten ook terug te betalen aan ons. Het valt mij erg tegen dat een concern als IKEA zo slecht met haar klanten omgaat en geen coulance toont. Ben dus al twee keer voor die bank extra naar de IKEA geweest(kost mij ook tijd en geld), een half uur in de wacht gestaan bij hun klantenservice en moet de bank ook nog zelf weer demonteren en dan wensen ze mij niet tegemoet te komen. Erg slecht.

Ik zou graag ook de bezorgkosten terug krijgen, desnoods als een waardebon, dit heb ik ook aangegeven bij de klantenservice aan de telefoon maar ook dit was niet bespreekbaar.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jurbri1977