Klacht: Geen garantie bij aanschaf Tablet.

E-reader op 18 januari 2013 over Kijkshop in de categorie Warenhuizen

Ongeveer een half jaar geleden schaftte ik en Yarvik tablet aan om e-books te kunnen lezen.Bij de Kijkshop vond ik deze Yarvik TAB 264.Al gelijk krijg je vlak na de aankoop te horen dat het tablet NIET omgeruild mag worden.
Wel heb je “garantie” op het product,naderhand werdt me duidelijk dat garantie bepalingen op dit product uiterst “ondoorzichtig” zijn en in alle of de meest gevallen de producent van het product in het gelijk stellen,en als consument blijf je met een defect product zitten.
Wat is het geval?
Ik was uiterst tevreden met het tablet van Yarvik.
Redelijk klein,licht,en wifi etc. erop.
Een hoes voor om het tablet gekocht,want ik ben zuinig op mn spullen.
Nu een tijd geleden,start ik het tablet op,speel een woordje op wordfeud,leg het tablet weg en gaat in “slaapstand”.
Een goed half uur later,haal ik hem uit de slaapstand en nu blijkt opeens de helft van het scherm,een grote witte balk te zijn met gekleurde lijnen erin en rare donkere vlekken.
Ik ging verhaal halen want het tablet was net 6 (!) maanden oud,maar helaas,de Kijkshop wil het wel opsturen naar de firma,maar kost me 40 euro “odenderzoekskosten”,en vervolgde de verkoper in de Kijkshop….ik citeer ” meneer ik kan het wel opsturen,maar je ziet al duidelijk dat het tablet gevallen is,en zij (de firma) zullen ook wel tot de zelfde conclusie komen en zullen het tablet niet repareren omdat de kosten niet opwegen tov. wat het tablet oorspronkelijk gekost heeft”.
Na een aantal mails met SWEEX.com,leverancier van enkele producten aan de Kijkshop,krijg ik steeds weer te horen dat mn tablet onder de categorie “USER ABUSE” valt,oftewel “verkeerd behandeld met geweld”,en daarom zullen ze ook geen verder stappen ondernemen om mn tablet te onderzoeken WAAROM het scherm van mn tablet defect is.
De garantie bepaling zegt immers….”bij val of waterschade vervalt enegerlei aansprakelijkheid op de garantie van het product”.

Mijn tablet opsturen,en dat het onderzocht wordt en dan wil ik beslissen of het gemaakt wordt of niet,maar zonder onderzoekskosten,daar het tablet MAAR 100 euro heeft gekost....(HALLO nog altijd bijna 250 ouderwetse guldens?)
Ik wil graag weten hoe het komt dat het scherm defect is,en valt een reparatie dan eventueel toch onder de garantie,en dat Yarvik het moet repareren of vervangen tegen een nieuw exemplaar.

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kijkshop

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kijkshop nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door