Klacht: Kiezelstenen

op 19 mei 2018 over Intratuin in de categorie Tuincentra

Ongeveer 3 weken geleden hebben wij voor de tuin bestrating en kiezelstenen besteld bij de Intratuin. Bij de bestelling in de winkel hebben wij gevraagd of wij de eventuele stenen terug kunnen brengen. Hierop zei de desbetreffende verkoper dat dit kon, dus wij dachten dan bestellen we wat extra dan hebben we genoeg. Wij hebben gekozen voor witte kiezelstenen, hierbij hebben wij duidelijk gevraagd hoeveel zakken wij nodig hebben voor 1m2 1 zak werdt er aangegeven. Ook hebben wij gevraagd of deze witte kiezelstenen wit blijven en dus niet verkleuren. De verkopen gaf aan dat deze kiezelstenen wit zullen blijven. Prima, helemaal tevreden gingen wij naar huis. Vervolgens konden we de stenen niet terug brengen, hebben we 20 extra zakken moeten bijhalen van de kiezelstenen omdat we met de vorige 10 zakken 1,5 meter konden vullen. Nu na 3 weken verkleuren de kiezelstenen ze zijn geel geworden. Na contact op te hebben genomen wordt helaas ontkend door de desbetreffende verkoper dat hij niet heeft gezegd dat wij de stenen konden terug brengen, dat we met 1 zak 1m2 konden vullen en dan hij niet geeft aangegeven dat de stenen verkleuren. U begrijpt dat dit erg frustrerend voor mij was. En als antwoord kreeg ik ze kunnen ook groen worden en u mag de kiezelstenen terug brengen in de originele verpakken. U begrijpt vast zelf ook wel dat ik geen 750 kilo aan kiezelstenen in mijn auto kan vervoeren en dat ik na 3 weken de originele verpakken natuurlijk niet meer heb. Al met al ben ik nog het meest geshockeerd over hoe de verkopers met mij en mijn klacht zijn om gegaan. Ik kreeg aan de telefoon een grote mond en de leidinggevende zou contact met mij opnemen en dit wordt gewoon afgedankt met een onbeschofte mail. Ik ben nog nooit op deze manier behandeld en vind ook niet dat je zo met je medemens om kunt gaan. Zeer teleurgesteld!

Ik ben tevreden wanneer de verkoper zijn excuses heeft aangeboden en de gene die mijn klacht in behandeling heeft genomen ook. Ook wil een vergoeding voor de stenen want ik heb tenslotte betaald voor witte stenen en niet voor gelegroene.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Intratuin in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intratuin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intratuin

Heeft op 14 juni 2018 om 14:13 geantwoord

Goedemiddag,

Uiteraard heb ik naar aanleiding van dit bericht contact opgenomen met de vestiging. Zoals u ook van mijn collega's in de winkels heeft vernomen, is er aan de hand van uw klacht tevens contact gezocht met de leverancier. Het verkleuren van de stenen heeft te maken met een natuurlijk proces. Door weersinvloeden en bijvoorbeeld ondergrond, kan het logischerwijs zijn dat er iets van verkleuring optreed.

Uiteraard heeft u de verpakking van de stenen niet meer. De vestiging geeft aan dat u wanneer u toch de stenen niet wilt, deze in big bags bij hen aan mag leveren. Aan de hand van de kassabonnen geven zij u dan uw geld terug.

Intratuin Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door GinaPeddis