Klacht: Keukentjes

op 06 oktober 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Op 4 mei jl. hebben wij voor ons bedrijf 7 keukentjes (pantryblokjes) besteld bij Ikea Heerlen die, zo wordt ons bij bestelling door de verkoper gegarandeerd, binnen 6 weken na aankoop, door de Ikea montageservice gemonteerd kunnen worden.

Eind mei als het montagebedrijf van Ikea, Interiorfix is langs geweest voor het inmeten blijkt dat montage pas op zijn vroegst in week 28 kan gebeuren, dus na 10 weken. Waarop wij besluiten alsnog de montage zelf te regelen, omdat de oplevering van ons pand dan vertraging oploopt.

Nu krijgen wij alsnog een rekening voor het opmeten van de keukens, omdat volgens Ikea de keukens pas echt besteld zijn na de inmeting door Interiorfix. Dit is een administratieve truc, omdat je als klant uitgaat van de datum, waarop je in de winkel iets koopt
Volgens de medewerker van de klantenservice die ik vandaag heb gesproken, is Ikea in mei/juni overrompeld door het succes van de keukenactie, die er was. En zijn daardoor de montagetijden enorm opgelopen.

Als wij geen rekening hoeven te betalen voor het inmeten voor werkzaamheden die niet binnen de beloofde tijd uitgevoerd konden worden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door 7pantryblokken