Klacht: Keuken fiasco IKEA

op 16 augustus 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

He Ikea, Ik heb een keuken besteld en laten installeren via jullie installatieservice. Er is een heleboel misgegaan bij het bestelproces en de levering. Bij de keukenplanservice is de keuken in spiegelbeeld getekend, eind 2016 was dit. Er is (ondanks beloofd) geen nieuwe tekening naar de servicepartner gestuurd voorafgaand aan het inmeten in maart 2017. Op 21 maart heb ik via de website een klacht ingediend, tot op heden heb ik hierover niks gehoord. Ook met de offerte is één en ander niet goed gegaan: nadat ik mijn akkoord had gegeven op de offerte, is deze een aantal dagen later zomaar gewijzigd, er kwam onterecht €39,- bij. Hierover heb ik contact gehad met de klantenservice, het blijkt dat de keukenplanservice als korting was doorgevoerd door de afleverkosten te verlagen. Iemand vond dat dus niet kloppen en heeft de afleverkosten dus maar eigenhandig weer verhoogd. Beloofd is mij om dit recht te zetten, maar ook tot op heden heb ik geen bevestiging gekregen dat ik dit bedrag daadwerkelijk terug zal krijgen. Bij de levering op 3 juli heb ik twee ovens gekregen maar geen vaatwasser. Niet wat ik besteld had. Ook was het werkblad niet geleverd, maar heb ik er wel voor moeten betalen anders namen de leveranciers de hele boel weer mee. Tijdens installatie bleek dat er te weinig plint was besteld door de keukenplanservice en ik heb 4 uitschuifbare geleiders voor de rechterkant van de oven gekregen. Dat zijn er dus twee voor de rechterkant teveel, en twee voor de linkerkant te weinig. Anders werkt jullie systeem niet qua uitschuiven van de ovenplaat. Via de servicepartner is hierover contact met Ikea opgenomen. Tot op heden heb ik nog geen terugkoppeling gehad van Ikea. Ik heb verscheidene keren gebeld met de klantenservice, maar ik wordt steeds afgewimpeld dat het toch wel heel erg vervelend is en al mijn klachten/opmerkingen zullen worden opgepakt. Ik zou de week erna worden teruggebeld door de klantenservice. Nou, ik ben dus niet gebeld. Daarom heb ik vorige week maar eens een mailtje gestuurd wat de status van mijn complete klacht van de keuken is (zo’n beetje dit hele verhaal), maar je raadt het al: ik heb er totaal geen reactie op gekregen. Nou ging ik vanavond koken (zoete aardappelen uit de oven, hamburgertje erbij), maar viel mij op (tot overmaat van ramp) dat 1 van de LED-lichtjes in de afzuigkap dus helemaal geen beschermingsglas heeft. Vandaar een kort verzoek: kunnen jullie alsjeblieft contact met mij contact opnemen over deze echt belachelijke issues. (ik weet niet of mijn onderliggende frustratie goed tot uiting komt in dit hele verhaal, vandaar voor de zekerheid: IKEA, IK BEN ECHT HELEMAAL KLAAR MET JULLIE. Stelletje amateurs.)

Beschermglas voor LED-verlichting, twee uitschuifbare geleiders (LINKS dus), zes waardebonnen voor warm eten in het restaurant, minstens €39,- retour voor de keukenplanservice, een financiële compensatie voor een gemiste volle dag werken, een telefoontje van de klantenservice met excuses en een financiële vergoeding voor alle tijd die ik in de eenzijdige communicatie met de klantenservice heb gestoken zonder reactie lijken mij wel op z'n plaats.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Karen1234