Klacht: kenteken opgestuur

op 21 september 2016 over RDW in de categorie

05 sepember jongsleden heb ik mijn kenteken van mijn donor auto opgestuurd en heb dit gedaan met een brief welke ik heb gedownload van de site van de rdw.
Op deze brief was het mogelijk om aan te geven dat ik de auto wou slopen in eigen beheer.
19 september krijg ik een brief dat ik een boete krijg van het cjib a.d. 400 euro omdat het voertuig niet verzekerd was.
Maar een auto kan ik niet verzekeren als ik het kenteken niet heb want die lag bij het rdw sinds 6 september.
21 september met rdw gebeld wat ik moet doen.
Krijg ik te horen dat ik de auto niet meer in eigen beheer mag slopen sinds 1 april (brief met mogelijkheid begin september gedownload en regels doorgelezen kon dus allemaal volgens sitevan rdw.
21 september brief opnieuw gedownload en ja hoor mogelijkheid voor sloop in eigen beheer niet mogelijk.
Toch wel heel raar dat ik op de site van de rdw de brief kan downloaden voor sloop in eigen beheer en als ik deze invul het plots niet meer mag en ik mijn donor naar de sloop moet brengen wil ik van het kenteken af komen, lijkt mij niet geheel correct want de brief komt van hun eigen site af en op dat moment voldeed ik ook aan de eisen voor sloop in eigen beheer zoals begin september op de site vermeld was.

Als de regels toegepast worden zoals vermeld waren op de brief van de rdw en ik alsnog het kenteken kwijt ben en mijn donor kan behouden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RDW

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RDW nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door albert100360