Klacht: Kapotte banken Montel (onderdeel van Piet Klerkx), signatuur PUUR van Piet Boon

op 20 april 2017 over Montel in de categorie Lederwaren

Al een half jaar bezig met Montel om onze klacht naar tevredenheid op te lossen, helaas nog zonder resultaat:
1. Ruim 3 jaar geleden kochten we twee dure banken bij Montel (onderdeel van Piet Klercx): 2x 2-zits PUUR met signatuur van Piet Boon, plus 2 sierkussens en een hocker.
Het hele stel heeft een Protexx behandeling gekregen met 5 jaar garantie tegen vlekken.
2. Al na 3 jaar gaat de stof op de zittingen kapot. Gebeld met klantenservice, gemaild met foto’s . Antwoord dat er een monteur moet komen, kosten wel € 75.- Aangegeven dat die weinig kan doen gezien de klacht.
3. Na aandringen door Montel de monteur wel laten komen. Deze ziet binnen 5 minuten dat er sprake is van een constructiefout en dat de leverancier dat moet oplossen. Hij schrijft zijn bevindingen op papier, handtekening en wij € 75,- afgerekend.
4. Na twee weken maar eens gebeld met klantenservice wat er nu gaat gebeuren. Een week later wordt ik teruggebeld met 2 voorstellen:
– Voorstel 1 : er worden nieuwe hoezen voor de kussens ( zitting) gemaakt € 175.- per bank. Nadeel het lost het probleem niet op en je krijgt kleurverschil zegt de dame van de klantenservice.
– Voorstel 2: Als wij nu een vergelijkbaar set banken kopen bij Montel ( € 3000,-) dan krijgen we 15% korting!
Wij geven aan dat dit wat ons betreft geen oplossing is. Een laatste bod (weken later) is een korting van 30%.
5. Meerdere mailwisselingen gehad met Montel (Piet Klerkx), dat we niet tevreden zijn over de oplossingen. De communicatie is kortaf, er is weinig bereidheid om tot een aan adequate oplossing te komen.
6. De klacht ook bij Piet Boon neergelegd; zij kunnen weinig doen. Na een extra mail (plus de bevinding op papier van de monteur) wordt onze gegronde klacht in ieder geval doorgestuurd naar de juiste persoon bij Montel. Daarna hebben we niet meer vernomen.
7. Een half jaar verder, twee kapotte banken en geen oplossing en € 75,- weggegooid. Een slechte service van Montel, Piet Klerkx) en Piet Boon.

Als onze klacht ECHT en NETJES opgelost wordt, plus terugstorten 75 euro monteur kosten.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Montel over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Montel in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Montel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Montel

Heeft op 26 april 2017 om 10:57 geantwoord

Beste DM Dolfmeij,

Wat een vervelende situatie. Ik heb uw dossier bekeken en intern besproken.
Ik begrijp uit uw revieuw dat u graag een andere oplossing wenst. Echter blijven wij bij de aangeboden opties,
Wij kijken graag naar een oplossing en wij vinden het spijtig om te vernemen dat u het hier niet mee eens bent.
Om een klacht aan een product in behandeling te nemen dient er een monteur langs te komen om dit te beoordelen.
Gezien uw aankoop in 2013 geweest is valt dit helaas niet meer onder de garantie en dat is de reden dat er kosten zijn
berekend. Uiteraard blijven de opties open staan en mocht u hier gebruik van willen maken horen wij dit graag.

Julia - Webcare Montèl

Heeft op 26 april 2017 om 19:42 geantwoord

De reactie van Montel is precies datgene dat we verwacht hadden. We horen al een half jaar niet anders. Aankopen vallen na drie jaar buiten de garantie en dan is het gewoon pech hebben, Montel houdt zich formeel aan de garantiebepalingen en vindt het normaal dat banken na drie jaar al kapot gaan. Dat terwijl we op advies van Montel de bank hebben laten behandelen met een coating ter bescherming...........voor vijf jaar.

Alle klachten die gemeld zijn door dolfmeij@gmail.com