Klacht: huurtoeslag en verdelingtoewijzing sociale huurwoningen

op 20 juli 2019 over kanniewaarzijn in de categorie Tv- en Radio programma's

Ten einde raad wend ik me tot u. Mijn situatie en de van ongetwijfeld vele anderen is als volgt;
mijn bruto jaarinkomen bedraagt € 27127 dit komt neer op ca €1480 netto per maand. Ik ben een alleenstaande vrouw van 60 jaar.
Volgens woningnet kom ik alleen in aanmerking voor een sociale huurwoning van minder dan € 650 pm wanneer ik recht heb op huurtoeslag. De inkomensgrens voor een alleenstaande is vastgesteld op € 22.700 bruto per jaar. Ik heb het idee dat er door de belastingdienst een rekenfout wordt gemaakt.
Ik woon nu nog in een vrije sector woning omdat mijn inkomen voorheen hoger was en door ziekte is afgenomen en betaal een kale huur van € 860 per maand.
Volgens mij is hier een groot probleem voor heel veel alleenstaande Nederlanders ontstaan. De verhouding is zoek. De berekening van de Huurlasten Calculator zegt dat ik max € 620 pm kan betalen. Hoe is dit mogelijk?
Verder is het zo dat ik met mijn inkomen niet in aanmerking kom voor een woning in de vrije sector
Ik hoop van harte dat u hierin aanleiding ziet voor nader onderzoek.

sowieso stel ik een reactie van uw kant zeer op prijs. Verder hoop ik natuurlijk dat u hiernaar onderzoek gaat doen.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over kanniewaarzijn

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over kanniewaarzijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door tanyadewit59