Klacht: Kan windows 8.1 niet lid maken van een domein

op 27 januari 2014 over Microsoft in de categorie Software

Nadat ik enkele maanden geleden de grootste fout uit mijn leven heb gemaakt door een nieuwe laptop te kopen met Windows 8 heb ik nu windows 8.1 geinstalleerd. Is een verbetering maar ik hoop dat Microsoft beseft dat zijn de grootste blunder in het bestaan van het bedrijf hebben gemaakt met Windows 8.

Nu probeer ik Windows 8.1 lid te maken van een domein en dan zegt het ‘mooie’ programma dat ik deze versie niet lid kan maken van een domein. Dat vertellen ze je niet in de winkel waar een halve paardenkop een laptop staat te verkopen. Het probleem is dat ik thuis een netwerk heb met een domein (een klein bedrijfsnetwerk maar dan voor privé doeleinden)met alles er op en er aan. Dit is dus een probleem want ik kan dus geen gebruikmaken van bestanden en services die op de server staan of draaien.

Ik wil ten aller tijden welke Windowsversie ik ook heb deze aan een domein kunnen toevoegen. Microsoft wil de wereld verbinden en dat doe ik door alles in een netwerk te hangen maar dat is met Windows 8.1 dus niet mogelijk.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Microsoft in behandeling genomen

Bericht van Microsoft

3 jaren geleden - Beste, Voor het toevoegen van Windows op een domein dient u gebruik te maken van de pro versie. Voor meer informatie kunt u terecht op de onderstaande pagina: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/compare MVG, Marc

Alle klachten die gemeld zijn door PWJ