Klacht: Kado uit Pakket vanuit Amerika Gestolen

changespell op 16 oktober 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 16 oktober 2012

Een klant heeft een pakket ontvangen van familie uit Amerika, waarin een Tiffany's ketting ter waarde van $250 zat. Bij ontvangst bleek het pakket opnieuw verpakt door PostNL en ontbrak de doos met de ketting, terwijl er schade aan de verpakking was. Zowel PostNL als USPS geven aan niets te kunnen doen, aangezien het pakket in goede staat het land verliet.

Mijn Klacht:

Ik heb van familie uit Amerika voor mijn verjaardag een pakketje gekregen, binnenin zat een doos met een Tiffany’s ketting ter waarde van $250 (wat ook op het pakketje stond vermeldt voor de douane).

Ik heb vandaag het pakketje gekregen en er zat plastic omheen met ‘Opnieuw verpakt door Post NL’. Toen ik het pakketje openmaakte zag ik dat onderaan een groot stuk uit de doos zat gerukt en dat het doosje met ketting weg was.

Mijn familie heeft het pakketje niet verzekerd en Post NL zegt ook niets te kunnen doen. USPS van Amerika zegt ook niets te kunnen doen omdat het pakketje gewoon in goede staat was toen het Amerika verliet, en ik neem aan dat de douane er ook niets mee te maken heeft (ik neem dit aan omdat ik dan wel een brief had gekregen dat ik invoerbelasting moest betalen over de ketting o.i.d).

Er kan niets anders op zitten dan dat een medewerker van PostNL mijn pakketje heeft opengerukt en de ketting eruit heeft gestolen en dan gauw wat plastic met ‘Opnieuw verpakt door PostNL’ eromheen gedaan. Ik baal hier ontzettend van omdat het een belangrijk cadeau was met de letter C van mijn voornaam voor mijn eenentwintigste verjaardag. Ook vind ik het schandalig dat zo iets nog (vaker) gebeurt binnen PostNL.

Gewenste Oplossing:

Ik had het liefst dat er onderzoek naar werd gedaan waar het pakketje open is gemaakt/opnieuw verpakt is, en dat ik dan mijn ketting terug krijg of de waarde van het ketting ($250 zoals op het pakketje staat vermeld).

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM