Klacht: iPhone 8 – Veel beloven, niks nakomen

op 05 oktober 2017 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Op vrijdag 15 september, 9u ’s ochtends heb ik vol goede moed mijn huidige abonnement verlengd en een pre-order voor de iPhone 8 gedaan. Na de bestelling kreeg ik een bevestiging met daarbij het bestelnummer, er vanuit gaande dat deze bestelling goed is doorgekomen. U voelt het misschien al aankomen, dit was niet het geval.

Per toeval kwam ik er op woensdagavond 20 september via de KPN chat achter dat mijn bestelling helemaal niet is doorgekomen. Via de chat ben ik niet veel verder gekomen en dus had ik besloten de volgende dag even telefonisch contact op te nemen. Na telefonisch contact bleek dat er niks anders opzat dan de iPhone opnieuw te bestellen. Mij werd verteld dat deze vrijwel zeker bij de levering van vrijdag 22 september zou zitten. Mocht dit onverwachts toch niet het geval zijn, dan zou ik recht hebben op een coulance. Met enige tegenzin heb ik dit aanbod geaccepteerd, uiteraard zat er niet veel anders op.

Nog die zelfde avond kreeg ik een email waarin vermeld stond dat de iPhone NIET bij de levering van 22 september zou zitten waarop ik direct weer even met de klantenservice heb gebeld. “Nee meneer, het kan zijn dat deze email naar iedereen is verstuurd en uw iPhone gewoon de volgende dag geleverd gaat worden. Wacht u maar even rustig af”. Afijn, dan wacht ik de vrijdag gewoon even af. En jawel, of liever gezegd “ja nee” geen iPhone op vrijdag 22 september. ‘S avonds heb ik weer eens gebeld om dan te vragen wat de coulance hiervoor is. Hierop werd ik vriendelijk van het kastje naar de muur verwezen met het verhaal: “Hier kunnen we nog niks over zeggen. Dit bespreken we pas op het moment dat de telefoon is geleverd. Wanneer we nu een coulance voor 2 dagen vertraging afspreken en heb blijkt straks dat het 4 dagen langer heeft geduurd is het natuurlijk ook niet eerlijk”. Nee dat klopt, kon ik mij in vinden.

Vervolgens heb ik een week gewacht waarop ik vol vreugde op vrijdag 29 september mijn iPhone in ontvangst kon nemen. Exact een week en vele telefoontjes met de klantenservice later maar ik heb hem.

Oké, nu dan de coulance wat mij vanaf het begin af aan al is toegezegd. Het (hopelijk) laatste telefoontje met de klantenservice. Na dat één keer de verbinding werd verbroken en ik vervolgens één keer werd doorverbonden naar een afdeling die er helemaal niks mee te maken had, had ik eindelijk de juiste persoon aan de lijn. “Ja meneer, ik zie hier wel iets over coulance staan, maar eigenlijk had de desbetreffende medewerker dit helemaal niet mogen beloven”. WAT?!

Al met al ben ik dus gewoon bijna 2 weken aan het lijntje gehouden en zijn mij dingen beloofd die achteraf helemaal niet beloofd hadden mogen worden. Ik heb een volledig KPN compleet pakket met 4 mobiele telefoon abonnementen, TV, internet & vast bellen bij KPN. Ze verdienen goud geld aan mij en in ruil daarvoor dacht ik een stukje service te krijgen. Blijk toch uiteindelijk dat ook dat één grote leugen was.

KPN, in denk dat we in relatietherapie moeten.

Graag zou ik gebruik willen maken van jullie coulance regeling. Dit is mij vanaf het begin af aan beloofd en ik ben van mening dat belofte schuld maakt, ook wanneer dit in eerste instantie niet beloofd had mogen worden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Mobiel

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ChristianLemmers