Mijn Klacht:
Smeren je eerst een serviceabonnement voor n jaar aan, doen dan of ze 3 brieven naar je debiteur sturen – die nooit aankomen – en loodsen je pijlsnel het gerechtelijke traject in. Daarna rijzen de kosten de pan uit, zijn ze niet meer bereikbaar en je hebt geen idee wat er wel of niet is gedaan want je krijgt nergens n bewijs van. Scholieren aan de telefoon die je zeggen maar n mail te sturen (de zoveelste) waarop geen antwoord komt en je weer gaat bellen.
Patstelling pur sang. Alle telefoontjes en mailtjes worden wel doorberekend overigens en tegen juristentarief.
Betaling wordt afgedwongen, zeer ‘klantonvriendelijke mails, onbeschoft, intimiderend die je het gevoel geven dat JIJ de foute partij bent hier.
Het is de bedoeling dat de kosten zo hoog oplopen dat je het dossier intrekt, en dan passen ze artikel 9.3 toe! Ook als je debiteur failliet is of dood, of geëmigreerd naar Mars…maakt niet uit. Je moet ze n percentage van hun misgelopen omzet betalen en dat is ALTIJD meer dan wat ze hadden verdiend als de debiteur betaald had. Ze zijn er niet op uit om jou te helpen, maar om zichzelf te verrijken tegen zo weinig mogelijk inspanning. En niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Follow The Money schreef er een artikel over: Het incassobureau dat zijn eigen klanten uitknijpt: treffende titel. Nooit meer na deze verschrikkelijke ervaring. Incasso Center is een papieren onderdeel van Invorderingsbedrijf en heeft helemaal geen kantoor in Rotterdam.
De mails worden overigens ondertekend door niet bestaande medewerkers en veel positieve reviews door niet bestaande bedrijven. Een groot circus met de hele kassa inhoud naar Invorderingsbedrijf!
Gewenste Oplossing:
Dat de eigenaren en medewerkers van dit bedrijf een aantal spiegels kopen en zich realiseren wat ze daar zien. En daarna bedenken hoe ze zich zouden voelen als het andersom was. Plus geweten en integriteit aanschaffen, indien mogelijk.