Klacht: zaak loopt al vanaf 2010

op 26 maart 2019 over Intrum in de categorie Incassobureaus

Een zaak die al van af 2010 loopt eerst via Lindorff wat nu INTRUM is heb ik In 2011 bemiddeld tussen Lindorff en mijn cliënte een oplossing te vinden en daar wat tegen finale kwijting aangeboden, daar gingen ze niet mee akkoord. Wat kan daarna is het heel lang stel geweest zelf zo lang dat er pas in eind 2016 opeens een betaling verzoek kwam nu alleen verhoogd met rente en kosten.
Ik heb daar op gelijk een verjaring brief tegenaan gegooid, omdat ze 5 jaar en 2 maanden niets ons heeft bereikt geen stukken van post of betaling verzoek, niet per gewone post of e-mail of aangetekend ook niet via de telefoon.

Ook daarin werd net gedaan of ik zelf te laat was en of er wel contact was geweest tussen 2011 en 2016. En dat mijn cliënte gewoon moest betalen. Ze beweerde zelf dat ik de brief met de finale kwijting van 2011 pas nog had geschreven en hun nog in 2016 had opgestuurd. Wat raar is omdat ik zelf al heel lang niets van ze gehoord had en ik pas reageer als er een verzoek komt van welke club dan ook.
Ik heb daarna weer heel lang niets van deze club gehoord wat betreft in deze zaak. En nu 3 jaar later in 2019 krijg ik weer een verzoek om te betalen. Hun even herinnerd dat de facturen al waren verjaard in 2016. Maar ze loper er gewoon over heen. Wat in 2010 zo 300 € was is inmiddels zonder dat deze zaak een titel heeft dus nooit bij de rechtbank is geweest 1900,- € i.v.m. kosten en rente.

Ik kreeg op de brief dat deze zaak al verjaard was in 2016 kreeg ik antwoord. En wel deden ze net of ik een betaling regeling ben aangegaan voor mijn cliënte. Raar dat ze daar zo over heen stappen inmiddels contact gezocht met NVI en legde mij uit dat ik met deze klacht naar de @kigid.nl moest gaan en zit er ook zwaar over na te denken dit te doen wacht even dit af. Dus ze denken dat ze er zo mee weg komen, jammer voor hun dat ik altijd alles mee schrijf en goed bewaar met datum en stempel.

En dat ik meerder personen gratis help in deze noot en ook best wel veel contacten heb gelegd met incassobureau en deurwaarders maar deze club behandeld je of je de een moordenaar en de grootste oplich… bent.

als ze de verjaren accepteren en niet proberen mensen als oplichters te behandelen en ook eens tegen hun verlies kunnen. nu windt eens iemand die hun te slim af was om gewoon netjes te wachten op dat hun reageerde.

de oplossing zou zijn sluit deze zaak

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum

Heeft op 10 april 2019 om 08:57 geantwoord

Heeft op 10 april 2019 om 09:07 geantwoord

Er is geen oplossing om te verharden terwel er zeker en onbetwist bewezen kan worden dat de verjaring zeker van kracht is maar werk aan vervolg

Alle klachten die gemeld zijn door zaak intrumT-mobile A.B