Klacht: (on)terecht incasso

op 08 maart 2019 over Intrum in de categorie Incassobureaus

pas na 16 maanden heeft Intrum gereageert op een verzoek van de bewindvoerder. Uiteraard kan deze dan niet meer mee in het traject, deze is immers al lang lopende.
Intrum heeft zich in alle stilte naar de achtergrond begeven en na de schone lei verklaring viel de vordering op de mat. Wat een toeval..
De kwestie loopt al sinds 2004 en betreft een consumentenaankoop. De hoofdsom was in 2007 nog 449 E groot. Echter door het laten doorlopen van de rente heb ik inmiddels bijna 2000 E betaald en nog betalende. Is deze vordering in zijn geheel wel terecht ?

-vordering herzien en teveel betaalde terugstorten
-erkenning dat ook Intrum fouten maakt en daardoor de vordering onnodig hoog is geworden

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht ElementsOfLive

11 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Heeft een status update omtrent bovenstaande? Wellicht ten overvloede hierbij het dossiernummer:M12939736vriendelijke groet,L.Faber

Reactie van de melder van de klacht ElementsOfLive

10 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,We zijn inmiddels 3 weken verder, u heeft alle gevraagde informatie in uw bezit, doch ontbreekt vooralsnog een reactie met de stand van zaken. Graag verneem ik z.s.m. de status van de klacht die u in behandeling heeft genomen. De reactie die uitblijft versterkt in ieder geval mijn vermoeden dat er uwerzijds niet juist is gehandeld. De kwestie heb ik inmiddels ook voorgedragen bij het juridisch loket, het advies hierbij gegeven neem ik dan ook ter harte en zal mijnerzijds opgevolgd gaan worden. Neemt niet weg dat ik zeer benieuwd ben naar uw terugkoppeling in deze.vriendelijke groet,L.Faber

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum

Heeft op 28 maart 2019 om 09:52 geantwoord

Heeft op 29 maart 2019 om 10:39 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

U speelt de vermeende onschuld, u bent 3 x aangeschreven door de gem. Zaanstad om uw medewerking te verlenen in deze kwestie, te weten: 13-3-2012, 4-4-2012 en 18-4-2012. Uw reactie hierop heeft bijna 15 maanden geduurd, u leverde nl de gegevens pas aan op 19-6-2013, wetende dat redelijkerwijs het traject al lang gestart zou zijn. Zodoende werd u niet meer meegenomen in het saneringstraject. Wat u wel goed deed was gedurende het saneringstraject niets van u te laten horen aan mijn adres, u bleef geduldig en wachtte de termijn af die dergelijke trajecten duren welke u goed in kon schatten omdat u tijdig aangeschreven was om uw medewerking te verlenen. Op 15 september 2015 schreef u mij weer aan, een paar maanden na mijn schone lei verklaring. U speelt een listig spel en dat doet u goed, het siert u alleen niet.

Ik zie uw reactie me belangstelling tegemoet.

Alle klachten die gemeld zijn door ElementsOfLive