Klacht: Geen reactie op verzochte informatie

Grashorn op 23 oktober 2023 over Intrum in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik verzoek al sinds 2017 om een opgave van mijn rekening. Heb in t verleden besteld bij wehkamp. In 2009 en blijkbaar stond hier nog wat open. Volgens intrum moet ik een bedrag van €5300,- betalen. Hier zit inderdaad rente bij maar ik moet wel heel veel besteld hebben om op zo’n groot bedrag te komen. Heb wehkamp al gebeld en gemaild echter hebben zij geen gegevens van mij. Intrum reageert niet op mijn verzoeken om overzicht bestelling, stuurde adres wijziging en dat wordt wel aangepast. Brieven blijven ze wel sturen om per direct te betalen of regeling te treffen. Mijn negatieve codering blijft hierdoor staan. Heb er helemaal genoeg van. Als er niks aan gedaan wordt overweeg ik juridische stappen te ondernemen.

Gewenste Oplossing:

Besteloverzicht en als deze niet overlegt kan worden schuld opheffen

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum in behandeling genomen

Bericht van Intrum

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw Grashorn, Uw reactie via Klacht.nl hebben wij in goede orde mogen ontvangen en uw klacht is in behandeling genomen. Wij sturen u binnen vier weken een reactie. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende ingelicht te hebben. Met vriendelijke groet, Afdeling Klachten Intrum Nederland B.V.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum

Heeft op 22 november 2023 om 14:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Grashorn

Heeft op 22 november 2023 om 17:42 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is nog steeds geen oplossing

Bericht van Intrum

11 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Grashorn, In reactie op uw bezwaar berichten wij u het volgende: Voor deze vordering hebt u 45 betalingen gedaan in de periode van juli 2011 tot oktober 2015. Met een betaling erkent u de vordering. Wij willen u tegemoet komen door de rente te schrappen. Dat is een bedrag van € 1.914,73. In plaats van € 5.598,16 betaalt u dan € 3.683,43. Na volledige betaling wordt bij uw BKR- codering dan de betaaldatum bij PLA vermeld. PLA is de datumregistratie van de volledige aflossing. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende ingelicht te hebben. Met vriendelijke groet, Afdeling Klachten Intrum Nederland B.V. Postbus 36161, 1020 MD Amsterdam E-mail: [email protected] www.intrum.nl Uw gegevens worden opgenomen in het gegevensbestand van Intrum. U heeft recht op inzage en rectificatie, verwijdering of beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens, alsmede het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. Voor nadere informatie verwijzen wij u naar ons Privacy Statement op www.intrum.nl. –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– This e-mail and any attachments are confidential and may also be privileged. If you are not the named recipient, please notify the sender immediately and do not disclose the contents to another person, use it for any purpose, or store or copy the information in any medium. Thank you for your cooperation. Please consider the environment before printing this e-mail Information about how we process personal data

Reactie van de melder van de klacht Grashorn

11 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Fijn dat de rente eraf is alleen heb ik al meerdere malen verzocht om een overzicht van mijn bestellingen. Ik weet dat ik wat besteld had vandaar mijn betalingen destijds alleen het bedrag van de gehele openstaande som kan ik me niet voorstellen. Graag een overzicht van mijn bestelling waaruit het openstaande bedrag blijkt. Met vriendelijke groet, Yvette Grashorn

Bericht van Intrum

11 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Grashorn, Uw reactie via Klacht.nl hebben wij in goede orde mogen ontvangen en deze is in behandeling genomen. Wij zullen u zo spoedig mogelijk van een reactie voorzien. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende ingelicht te hebben. Met vriendelijke groet, Afdeling Klachten Intrum Nederland B.V.

Bericht van Intrum

11 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Grashorn, U vraagt om een opgave van de bestelling. In uw oorspronkelijke mail hebt u ook aangegeven dat u dat vraagt sinds 2017. Wij hebben daar echter geen melding van staan. Op 19 april 2017 hebt u gevraagd om de rente ouder dan 5 jaar te laten vervallen. Op 1 juni 2017 hebt u gevraagd om betaling in termijnen. Op 2 juli 2023 vraagt u aan ons waaruit de vordering is opgebouwd. Nogmaals, er is bij ons eerder geen vraag bekend hierover. Het dossier dateert van 2011. Door de datum van de schuld is er geen lijst met bestellingen meer beschikbaar. Met een betaling erkent u de vordering. U hebt 45 betalingen gedaan. Om u voor een laatste keer tegemoet te komen, bieden wij u aan om 70% van de hoofdsom te betalen. Het bedrag was totaal € 5.598,16, inclusief rente van € 1.194,73. Wij waren u al tegemoet gekomen door de rente kwijt te schelden. Wat over bleef, was de hoofdsom van € 3.683,43. 70% van dat bedrag is € 2.578,40. Wij bieden u dus aan om alleen het bedrag van € 2.578,40 te betalen. Dat kan ook in termijnen. Wij horen graag uw betalingsvoorstel en wensen u alvast fijne feestdagen toe. Met vriendelijke groet, Afdeling Klachten Intrum Nederland B.V.

Bericht van Intrum

11 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Grashorn, Wij hebben geen reactie ontvangen op ons bericht van 21 december 2023. Daarom gaan wij de klacht sluiten. Het aanbod van € 2.578,40 geldt nog. U kunt het bedrag ook in termijnen betalen. Rest ons nog om u een goed 2024 te wensen! Mocht u nog vragen hebben, horen wij het graag. Met vriendelijke groet, Afdeling Klachten Intrum Nederland B.V.

Reactie van de melder van de klacht Grashorn

11 maanden geleden - Ik heb wel een reactie gegeven en jullie zouden nog terug komen op mijn reactie. Ik has gevraagd om een overzicht van mijn bestelling en dit zou uitgezocht worden. Klacht ia dus nog niet over.

Bericht van Intrum

11 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Grashorn, Bedankt voor uw reactie van vandaag, 5 januari. Uw klacht is uitgezocht. Wij hebben gereageerd op 21 december. Zie ons antwoord van die dag. Daar gaat u verder niet op in. Het dossier is nu weer teruggegeven aan de behandelend afdeling. U kunt bij hen terecht voor verdere vragen. Hun mailadres is [email protected]. Zou u in de onderwerpregel uw dossiernummer willen noemen? Met vriendelijke groet, Afdeling Klachten Intrum Nederland B.V.

Reactie van de melder van de klacht Grashorn

11 maanden geleden - Goedenavond, Ik zie inderdaad dat ik niet gereageerd heb op uw bericht van 21 december. Mijn excuses. Ik heb via jullie eigen website meerder verzoeken gedaan tot overzicht mijn bestelling . Dat ik betalingen heb verricht klopt maar aangezien ik me niet kan voorstellen dat ik voor zo'n groot bedrag aan spullen heb besteld vraag ik me af wat ik dan allemaal besteld zou moeten hebben. Zonder dit overzicht weet ik niet of t klopt. Misschien was ik klaar met betalen of niet. Bedrag moet toch ergens op gebaseerd zijn. Ik hoor t graag

Bericht van Intrum

11 maanden geleden - Goedemiddag, U schrijft dat u meerdere verzoeken hebt gedaan tot een overzicht van uw bestelling. Als een bericht binnenkomt via onze site, wordt het bericht doorgeleid naar uw dossier. Wij hebben in uw dossier niet staan dat u meerdere keren hebt gevraagd om een overzicht van de bestelling. Het dossier loopt bij ons sinds maart 2011. Na ruim 12 jaar, in juli 2023, vraagt u om een overzicht van de bestelling. Zoals al aangegeven, is het overzicht van de bestelling niet meer beschikbaar. Het bedrag wat nu open staat, is € 2.578,40. U schrijft dat u zich niet kunt voorstellen dat u voor zo’n groot bedrag hebt besteld. Het is mogelijk om voor een groter bedrag te bestellen. Denk bijvoorbeeld aan het bestellen van witgoed. Wij zijn u al 2x tegemoet gekomen. Namelijk door de rente te laten vervallen en door het openstaand bedrag te verlagen. Met vriendelijke groet, Afdeling Klachten Intrum Nederland B.V.

Reactie van de melder van de klacht Grashorn

10 maanden geleden - Goedemorgen, Ik zie nu pas het bericht van 11 januari. Ik heb zeker wel meerdere berichten achter gelaten ook in het verleden waar door jullie niet op is gereageerd. Ik zou graag willen weten waar mijn schuld uit bestaat voordat ik überhaupt iets betaal. U geeft aan kan witgoed zijn, dan zou ik aardig wat witgoed besteld moeten hebben. U geeft een bepaalde hoofdsom aan, is niet meer dan logisch dat ik wil weten waarvoor ik dan betaal. Waar komt het bedrag vandaan? Mvg Yvette Grashorn

Bericht van Intrum

10 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, U schrijft dat u meerdere berichten hebt achtergelaten. Wij zien echter geen melding in uw dossier dat u eerder hebt gevraagd om een specificatie van de schuld. Het dossier loopt sinds 2011. U schrijft dat u graag wilt weten waar de schuld uit bestaat voordat u betaalt. U hebt echter al 45 betalingen gedaan. Met een betaling erkent u de vordering. U hebt 45x betaald. Dus de vordering is 45x door u erkend. Wij verwijzen u ook naar ons antwoord op uw vorige berichten, bijvoorbeeld ons antwoord van 21 december 2023. Gezien de ouderdom van de factuur kunnen wij u geen overzicht meer geven van het resterende bedrag. Om u tegemoet te komen, hebben wij de rente van € 1.914,73 verwijderd. Daarnaast hebben wij ook op de hoofdsom € 1.105,03 in mindering gebracht. Wij zijn u dus voor totaal € 3.019,76 tegemoetgekomen. Het bedrag van € 2.578,40 staat nu nog open. Wij zien geen nieuwe zaken in uw reactie. Wij geven het dossier nu weer terug aan de behandelend afdeling binnen Intrum. U kunt bij hen terecht voor het afspreken van een betalingsregeling. Wij verzoeken u om in de onderwerpregel uw dossiernummer te noemen. Met vriendelijke groet, Afdeling Klachten Intrum Nederland B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door Grashorn