Klacht: Intrekken garantie plintboiler

op 26 september 2016 over Itho daalderop in de categorie Verwarmingsbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onze plintboiler tbv een 3-in-1 kraan (koud, warm, kokend) is 1,5 jaar geleden vervangen nadat deze 2,5 jaar daarvoor ook al defect is geraakt. Floww, een onderdeel van Itho Daalderop, beroept zich nu op het feit dat een extra filterset moet worden geinstalleerd volgens hun vernieuwde servicevoorwaarden. Wij zijn er 4 jaar geleden door het keukenbedrijf en 1,5 jaar geleden door Itho Daalderop niet over geïnformeerd dat een filter noodzakelijk is. Daarbij heeft Vitens, de waterleverancier, ons geïnformeerd dat de waterhardheid conform de richtlijnen van Itho Daalderop / Floww zijn. Maar wanneer wij er voor kiezen het (onnodige) filter niet te plaatsen dan wordt de garantie op de plintboiler ingetrokken.

Gewenste Oplossing:

Mijn verwachting is dat de plintboiler wordt geinstalleerd en de volledige bedrijfsgarantie in stand blijft, zonder de plaatsing van het filter.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Itho daalderop over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door GJ_Dekker