Mijn Klacht:
In het standaardantwoord op mijn klachten schrijft Interpolis dat het geen fouten heeft gemaakt. De advocaat zou dit gezegd hebben en die spreken altijd de waarheid.
De belangrijkste fouten zijn gemaakt in het schaderapport. Ik zal het als bijlage meesturen. Hieronder mijn bezwaren tegen dit rapport.
In een schaderapport moet staan:
1 De oorzaak van de schade.
2 het schadebedrag.
3 De eis of een voorstel voor een oplossing.
1. De schade werd o.a. veroorzaakt doordat het aanvoerpompje, dat veel te licht was en de installatie vaak stopte door gebrek aan water. Het alarm hiervoor was (bewust om de fout te verdoezelen) niet aangesloten. In dit systeem veroorzaakt stoppen met watergeven direct ernstige schade aan het gewas. De hele installatie de zat vol ontwerpfouten en gebreken die stuk voor stuk schade veroorzaakten. De installatie voldeed aan geen enkele eis. Hierover staat geen woord en het schaderapport. Dhr. Nederpel wist dit wel. Er staat wel in het rapport dat ik voor een deel de schade veroorzaakt heb. Ik kan bewijzen dat dit niet waar is. Ik heb dat ook niet gezegd.
2. Uit opbrengstcijfers blijkt dat ook de paprikateelt schade had. Ik heb deze aan Dhr. Nederpel laten zien, maar hij weigerde deze schade in het rapport op te nemen. Hij schrijft zelfs dat de teelt goed verliep. Ook andere schaden zoals het feit dat de extra investering voor het recyclesysteem bij veranderen van de installatie in de container belandde, een past van f 50.000,- weigerde hij op te nemen.
3. Uit angst voor de leveringsvoorwaarden sloot dhr Nederpel een overeenkomst met de leverancier. De leverancier zou de installatie opknappen en zou dan de schade niet hoeven te vergoeden. Deze overeenkomst was alleen in het voordeel van de installateur, want volgens dezelfde leveringsvoorwaarden moest hij zorgen voor een goede installatie.
Bovendien moest hij bij grove fouten als hij bewust schade veroorzaakt had de schade ook vergoeden. Die grove fouten zijn makkelijk aan te tonen. Het bewust schade veroorzaken is waarschijnlijk ook aan te tonen omdat enkele noodzakelijke beveiligingen zijn weggelaten.
Volgens de rechter was er een overeenkomst gesloten en daardoor is de schade nooit vergoed.
Het kan niet anders dan dat hier sprake is van beleid om de schade-uitkering bewust te dwarsbomen. Er is dan geen sprake van fouten maar van oplichting. Dit kan verklaren waarom Interpolis zo krampachtig blijft weigeren mee te werken aan een oplossing van dit conflict.
Interpolis blijft zeuren dat ik met nieuwe argumenten moet komen, maar zijn de bovenstaande feiten niet erg genoeg? Dit is nog maar het begin want wat hierna gebeurde is ook niet erg fraai.
Gewenste Oplossing:
Serieus genomen worden
Op een normale manier een einde aan dit slepende conflict maken.
