Klacht: Schaderapport

tuinder op 20 maart 2013 over Interpolis in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In het standaardantwoord op mijn klachten schrijft Interpolis dat het geen fouten heeft gemaakt. De advocaat zou dit gezegd hebben en die spreken altijd de waarheid.

De belangrijkste fouten zijn gemaakt in het schaderapport. Ik zal het als bijlage meesturen. Hieronder mijn bezwaren tegen dit rapport.

In een schaderapport moet staan:
1 De oorzaak van de schade.
2 het schadebedrag.
3 De eis of een voorstel voor een oplossing.

1. De schade werd o.a. veroorzaakt doordat het aanvoerpompje, dat veel te licht was en de installatie vaak stopte door gebrek aan water. Het alarm hiervoor was (bewust om de fout te verdoezelen) niet aangesloten. In dit systeem veroorzaakt stoppen met watergeven direct ernstige schade aan het gewas. De hele installatie de zat vol ontwerpfouten en gebreken die stuk voor stuk schade veroorzaakten. De installatie voldeed aan geen enkele eis. Hierover staat geen woord en het schaderapport. Dhr. Nederpel wist dit wel. Er staat wel in het rapport dat ik voor een deel de schade veroorzaakt heb. Ik kan bewijzen dat dit niet waar is. Ik heb dat ook niet gezegd.
2. Uit opbrengstcijfers blijkt dat ook de paprikateelt schade had. Ik heb deze aan Dhr. Nederpel laten zien, maar hij weigerde deze schade in het rapport op te nemen. Hij schrijft zelfs dat de teelt goed verliep. Ook andere schaden zoals het feit dat de extra investering voor het recyclesysteem bij veranderen van de installatie in de container belandde, een past van f 50.000,- weigerde hij op te nemen.
3. Uit angst voor de leveringsvoorwaarden sloot dhr Nederpel een overeenkomst met de leverancier. De leverancier zou de installatie opknappen en zou dan de schade niet hoeven te vergoeden. Deze overeenkomst was alleen in het voordeel van de installateur, want volgens dezelfde leveringsvoorwaarden moest hij zorgen voor een goede installatie.
Bovendien moest hij bij grove fouten als hij bewust schade veroorzaakt had de schade ook vergoeden. Die grove fouten zijn makkelijk aan te tonen. Het bewust schade veroorzaken is waarschijnlijk ook aan te tonen omdat enkele noodzakelijke beveiligingen zijn weggelaten.
Volgens de rechter was er een overeenkomst gesloten en daardoor is de schade nooit vergoed.

Het kan niet anders dan dat hier sprake is van beleid om de schade-uitkering bewust te dwarsbomen. Er is dan geen sprake van fouten maar van oplichting. Dit kan verklaren waarom Interpolis zo krampachtig blijft weigeren mee te werken aan een oplossing van dit conflict.

Interpolis blijft zeuren dat ik met nieuwe argumenten moet komen, maar zijn de bovenstaande feiten niet erg genoeg? Dit is nog maar het begin want wat hierna gebeurde is ook niet erg fraai.

Gewenste Oplossing:

Serieus genomen worden
Op een normale manier een einde aan dit slepende conflict maken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Interpolis over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb Interpolis een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Interpolis in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Interpolis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Interpolis

Heeft op 26 maart 2013 om 12:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

De zaak van de heer Barendse loopt al sinds 1981. We hebben de klacht al sinds 1999 in behandeling, maar helaas zijn we er tot nu toe nog steeds niet in geslaagd de zaak tot een einde te brengen.

Eén van de advocaten die zich in de jaren ’80 ook met deze zaak heeft beziggehouden liet ons desgevraagd weten dat de expert in deze geen enkel verwijt kan worden gemaakt. Dit is destijds ook vastgesteld door de rechter – met wiens uitspraak de heer Barendse destijds ook akkoord ging. Overigens bereikte de expert destijds een regeling voor de heer Barendse met wederpartij, die ook werd uitgevoerd. Pas na de uitvoering van de regeling kwam de heer Barendse hier op terug.

Tijdens een persoonlijk gesprek van de heer Barendse en de toenmalig directeur van Stichting Rechtsbijstand (nu Stichting Achmea Rechtsbijstand) in 1999 bood Stichting Rechtsbijstand de heer Barendse coulancehalve een geldbedrag aan. Hierop ging de heer Barendse niet in. In januari 2004 beklaagde de heer Barendse zich bij Interpolis (opnieuw) over de gang van zaken. In februari van dat jaar liet de toenmalige directeur van Stichting Rechtsbijstand de heer Barendse nogmaals weten dat het aanbod voor wat betreft het geboden geldbedrag nog stond. Weer ging de heer Barendse niet in op het aanbod.

In maart 2005 beklaagde de heer Barendse zich opnieuw bij ons. Hij zei dat hem “een kleinigheid” was aangeboden maar beschuldigde Interpolis ervan “deze belofte niet te zijn nagekomen”. Dit terwijl hij zelf geen gebruik heeft gemaakt van ons aanbod. Nadat we een jaar eerder de beantwoording van de klacht over hadden gelaten aan Stichting Rechtsbijstand besloten we nu dat de klachtenmanager van Interpolis een reactie zou geven. Met de reactie van de klachtenmanager nam de heer Barendse geen genoegen. Hij vroeg ons het aangeboden bedrag uit te keren en dat gebeurde ook. Omdat er echter (opnieuw) geen nieuwe feiten aan het licht kwamen in de brief die de heer Barendse ons stuurde gingen wij verder niet in op zijn bericht. Dit lieten wij hem schriftelijk weten.

In november 2005 liet de heer Barendse ons weten de publiciteit te zoeken met een ingezonden brief, die hij eerst bij ons voorlegde voor een reactie. Wij lieten de heer Barendse weten dat wij ons niet herkenden in het beeld dat meneer schetste. Daarnaast lieten wij hem weten dat wij het betreurden dat meneer aandacht voor zijn zaak probeerde te vragen bij de media, ondanks de uitspraken van de rechter, onze reacties naar aanleiding van uitvoerige onderzoeken van het dossier en onverplichte vergoeding van ruim € 5.400,00. Maar ook dat we de gevolgen van zijn actie met vertrouwen tegemoet zagen. Daarna bleef het stil.

In februari 2010 stuurde de heer Barendse een nieuwe e-mail naar de klachtenmailbox van Interpolis. Wij wezen hem erop dat wij de zaak gesloten hebben en houden, wegens het nog altijd ontbreken van nieuwe feiten in deze zaak. Daar kon meneer zich nog altijd niet bij neerleggen. Inmiddels is het zo ver gekomen dat wij inderdaad niet meer reageren op de e-mails van meneer – er komen geen nieuwe feiten aan het licht en wij hebben alles gezegd wat we willen en kunnen zeggen. De heer Barendse blijft nu geregeld op deze zaak terug komen, maar wij blijven bij het standpunt dat wij jaren geleden al innamen.

Wij betreuren het enorm dat de heer Barendse er na al die tijd nog steeds niet in slaagt afstand te nemen van zijn ongenoegen. Het is zeker niet zo dat wij niet met hem mee kunnen voelen, maar alle brieven en e-mails die er in de afgelopen jaren over en weer zijn gegaan bevatten niet meer dan een doorgaande herhaling van zetten. Het spijt ons oprecht dat we meneer niet tevreden kunnen stellen, maar wij zijn er ook van overtuigd dat we er in de afgelopen veertien jaar alles aan hebben gedaan om zijn klacht op een serieuze manier te benaderen en op te lossen.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Waar haalt Interpolis het lef vandaan om in de reactie (een antwoord is het zeker niet) te schrijven dat Interpolis zelfs een regeling had getroffen met de leverancier. Deze regeling hield in dat de schade NIET vergoed zou worden. Tegenprestatie was dat de leverancier de installatie zou herstellen. Volgens de eigen leveringsvoorwaarden moest de leverancier zorgen voor een goede installatie. Een zinloze regeling waardoor 355.000,- niet vergoed kon worden. Blijkbaar is Interpolis nog trots op deze actie ook. De installateur heeft zich NIET aan de regeling gehouden. Wat Interpolis schrijft is dus niet waar. Interpolis merkt de klacht aan als 'opgelost'. Ook dit is duidelijk NIET waar.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Interpolis beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door