Klacht: Ingetrapt – wist niet dat ik lid was

op 25 augustus 2017 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Ik kom er net achter dat ik al 20 maanden 19.95 betaal voor een premium account. Ik kan me niet herinneren dat ik me daarvoor heb aangemeld en dat zou ik ook nooit doen. Wetende dat ik 19.95 per maand moet betalen. Wel stom dat ik het niet eerder heb gezien maar 19.95 valt ook niet echt op….
Daarnaast heb ik NOOIT gebruik gemaakt van hun site (ik wist het immers niet), nu ik contact zoek beroepen ze zich op het feit dat geen gebruik maken geen reden is om mijn geld terug te krijgen.
Ik voel me misbruikt. Ik vind het niet netjes en ook niet klantvriendelijk. Men kan gewoon zien dat ik er nooit gebruik van heb gemaakt. Dat werd mij zelfs ook gezegd toen ik net op hun site kwam. Heb overigens ook geen bevestiging van hen ontvangen in mijn mailbox.

Ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor dit soort malafide bedrijven die je opzettelijk in de val lokken. Daarna zich beroepen op bepaalde gebruiksvoorwaarden en je als onschuldige en onwetende consument in de kou laten staan.

Ik wil graag 18 maanden x 19.95 = 359,10 terug gestort krijgen. De laatste 2 maanden heb ik kunnen terugboeken via mijn bank.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huurwoningen.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huurwoningen.nl nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 28 augustus 2017 om 15:34 geantwoord

Beste Britt,

Het account is op 4 januari 2016 aangemaakt, hiervan heb je diezelfde dag een bevestiging ontvangen. In deze bevestiging werd nogmaals vermeld dat er kosten aan het account zaten.

Nu begrijpen wij heel goed dat het niet prettig is om er na zo'n periode achter te komen dat er maandelijks een bedrag van €19,95 afgeschreven word. We zien dat je het account inmiddels zelf hebt uitgeschreven, dat betekend dat er geen automatische incasso's meer zullen plaatsvinden.

Daarnaast geef je aan dat je twee bedragen hebt laten terugboeken, helaas zullen er in ons systeem facturen worden aangemaakt voor deze bedragen. Wanneer je deze facturen in je mail ontvangt, neem dan even contact met ons op dan zorgen wij voor een gepaste oplossing voor deze openstaande facturen.

We zien je mail tegemoet!

Maaike
Huurwoningen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door brittemelaar