Klacht: bezwaar over de werkwijze van IND

op 19 december 2018 over IND in de categorie Overheid

Ik heb een kort verblijf aangevraagd voor iemand in het buitenland (Marokko). Ikwij voldoen aan alle eisen maar deze is om vage redenen afgewezen door de ambassade van Marokko. Binnen 1 maand moet er een bezwaar ingediend worden en dat heb ik gedaan. Vervolgens krijg ik een ontvangstbevestiging dat de beslis termijn wel 3 maanden kan duren!! Ik heb daarna contact gezocht met IND en die adviseerde mij om wederom een bezwaar in te dienen en SPOED erbij te vermelden omdat ik al een retourticket heb gekocht voor 20 december 2018 met de gevraagde stukken zoals de kopie ID ect. Dit heb ik allemaal verzonden maar hoor verder niets. Geen ontvangst bevestiging, geen telefoontje of mail of wat dan ook. Behalve dat ik dit zeer frustrerend vind omdat ik nu de kosten van de vlucht kwijt ben wat mij ruim E300 euro heeft gekost neemt het IND ook niet eens de moeite om te laten weten dat de stukken ontvangen zijn. De toegezonden stukken zijn persoonlijke documenten, een ontvangstbevestiging is op zijn minst wat zij kunnen sturen zodat ik weet dat deze stukken binnen zijn. Ik heb mijn ontevredenheid geuit aan het IND maar zij geven aan 1x maar een ontvangstbevestiging te sturen. Wat een onzin! Zo weet ik nooit of iets goed is aangekomen en of dit welniet in behandeling is. Graag aanpakken die handel want dit kan niet. We leven in 2019 bijna, een ontvangstbevestiging kan eenvoudig ook per e-mail verzonden worden.

Ik ben tevreden als ze mijn zaak met spoed en positief behandelen en dat ik hier een bevestiging van krijg. Ook wil ik zien dat ze een bevestiging sturen bij iedere brief die opgestuurd wordt. Dit kan eenvoudig digitaal.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IND

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IND nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ferena